۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۳۷۳۴۵

طرح جامع توسعه امامزاده چکان مراغه اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: طرح جامع توسعه امامزاده ابراهیم چکان با اعتباری غالب بر 100 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.
 امامزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام جنتی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای طرح جامع توسعه امامزاده ابراهیم چکان مراغه با اعتباری غالب بر 100 میلیارد ریال خبر داد و گفت: اجرای طرح جامع توسعه امامزاده ابراهیم چکان بزودی با تلاش مسؤولان شهرستان تأمین خواهد شد.

 


وی ادامه داد: طرح جامع توسعه امامزاده ابراهیم چکان از سال های گذشته آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته نخستین مرحله از طرح توسعه این امامزاده همزمان با دهه فجر امسال با حضور مسؤولان استانی و محلی مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه افزود: طرح جامع توسعه این امامزاده شامل زائرسرا، کشتارگاه، سردخانه، صحن اصلی امامزاده، پارکینگ و همچنین شبستان بوده که عملیات احداث این اماکن در محوطه امامزاده ابراهیم چکان آغاز شده و نیازمند تخصیص اعتبار است.

 


حجت الاسلام جنتی با اشاره به این‌که در طرح جامع توسعه این امامزاده فضاهای استراحتی، تفریحی، زیارتی و آموزشی گنجانده می شود، خاطرنشان کرد: طرح های جامع امامزاده سیدمحمد(ع) و اولیای شهیدین نیز در حال تدوین بوده که به دنبال اجرای مراحل نظری آنها در این طرح ها هستیم.

 


وی افزود: واقفان شهرستان مراغه از سال 88 تا به امروز بیش از 30 مورد وقف کرده اند که این موارد شامل 546 موقوفه متصرفی، 72 موقوفه غیرمتصرفی با یک هزار و 688 رقبه بوده که بیشترین رقبه این شهرستان رقبه های تجاری با 640 مورد است، تاکنون 358 رقبه مذهبی، 341 رقبه مسکونی، 273 رقبه کشاورزی، 27 رقبه آموزشی، 21 رقبه اداری، 17 رقبه صنعتی، 8 رقبه خدماتی و 3 سه رقبه بهداشتی و درمانی بوده که به طور رسمی ثبت شده است.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه ادامه داد: رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی وقف در جامعه نقش مهمی دارند که باید با حمایت مسؤولان رسانه های در مأموریت خود که اطلاع رسانی دقیق و سریع است، نقش ایفا کنند، از این رو انتظار داریم خبرنگاران تلاش خود را جهت انعکاس فعالیت های وقفی در این شهرستان به کار گیرند.

 


حجت الاسلام جعفر جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر اداره اوقاف این شهرستان در تلاش است بیش از سه موقوفه و 200 رقبه با همکاری مراجع قضائی خلع ید کند، تصریح کرد: برخی از سودجویان به دنبال تحقق منافع خود، اقدام به برخی رفتار های ناشایست در حوزه وقف کرده اند که  اداره اوقاف در تلاش است موقوفات را از تصرف غاصبان آزاد کند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات