۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۳۷۳۹۱
حجت‏الاسلام شجونی:

دولت در روند برخورد با سران فتنه مداخله نمی کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام شجونی با اشاره به این‏که برخی به دنبال القای این نکته هستند که حوادث سال 88 صرفا سوءتفاهم بوده و نباید به آن پرداخته شود، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برخی به دنبال تبرئه سران فتنه هستند در حالی که این مسائل مربوط به قوه قضائیه است و دولت در آن دخالت نمی کند.
حجت الاسلام جعفر شجوني
حجت‏الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حماسه مردم در روز 9دی سال 88، گفت: در حوادث سال 88 و همچنین عاشورای همان سال به مقدسات ملت ایران توهین بزرگی شد.
 
وی با بیان این‏که اراذل اوباش در روز عاشورای سال 88 ثابت کردند که انتخابات بهانه بوده و می‏خواهند به اصل نظام ضربه بزنند، ابراز داشت: فتنه گران در روز عاشورا شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند و عکس امام راحل را به آتش کشیدند و این کار آنها مردم را بر آن داشت که در روز 9دی ماه همان سال در مقابل آنها ایستادگی کنند.
 
حجت‏الاسلام شجونی با اشاره به این‏که 9دی سال 88 یادگاری تاریخ معاصر انقلاب است، اظهار داشت: در این روز مردم ایران دلبستگی و حمایت خود را به صورت جدی و محکم نسبت به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ابراز کردند.
 
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه خاطرنشان کرد: ملت ایران ثابت کرده‏اند که وقتی پای اعتقادات و باورهای مذهبی آنها در میان باشد دست از تمام زندگی خود میکشند و وارد میدان کارزار میشوند و روز 9دی نمونه‏ای از این مسائل می‏باشد.
 
وی با اشاره به این‏که اگر این حماسه خلق نمی‏شد نظام اسلامی زیر سوال می رفت، تصریح کرد: فتنه گران امید بسیاری داشتند که انقلاب مخملی ایجاد شود و این نظام اسلامی را سرنگون کنند ولی مردم در حماسه 9دی نقشه‏های آنان را نقش بر آب کردند.
 
حجت‏الاسلام شجونی با اشاره به این‏که برخی به دنبال القای این نکته هستند که حوادث سال 88 صرفا سوءتفاهم بوده و نباید به آن پرداخته شود، ابراز داشت: این کار آنها شبیه کار منافین است چرا که منافقین هم اول مظلوم نمایی کردند و بعد از آن شروع کردند به مبارزه علیه نظام اسلامی و حکومت باید با این افراد برخورد کند.
 
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان با اشاره به این‏که  برخی بعد از فتنه سال 88 به دنبال تطهیر سران فتنه بودند و بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این جریان قوت بیشتری گرفت، خاطرنشان کرد: دولت نباید از وظیفه اصلی خود غافل شود و به امور پیش پا افتاده بپردازد و این مسائل هم به دولت مربوط نمی‏شود چرا که کشور سیستم قضایی دارد./922/ت302/ج
ارسال نظرات