۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۳۷۶۵۹
با سخنرانی آیت الله خاتمی؛

مراسم بزرگداشت یوم الله نهم دی در بجنورد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: مراسم بزرگداشت یوم الله نهم دی در مرکز این استان با سخنرانی آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران برگزار می شود.
نشست يوم الله 9 دي در خراسان شمالي- حجت الاسلام سالاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست ستاد گرامیداشت یوم الله 9 دی استان خراسان شمالی، با بیان این که مراسم گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در بخش های مختلف استان برگزار می شود، اظهار کرد: به این مناسبت در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی دو برنامه محوری در نهم دی ماه برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که سخنران محوری این مراسم ها آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران خواهد بود، افزود: در این زمینه، سه شنبه نهم دی ماه مراسم محوری بزرگداشت یوم الله نهم دی در محل مسجد انقلاب بجنورد با سخنرانی آیت الله خاتمی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری گفت: همچنین سه شنبه شب همزمان با شام شهادت امام حسن عسگری(ع) مراسم ویژه ای با سخنرانی آیت الله خاتمی همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: علاوه بر این به مناسبت نهم دی ماه مراکز دانشگاهی و آموزش عالی و نیز مساجد و حسینیه‌های استان خراسان شمالی نیز ویژه برنامه هایی را پیش بینی کرده اند که با حضور سخنرانان و روحانیان مدعو برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به این که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب روز نهم دی به واسطه حرکت عظیم و فوق العاده مردم در تاریخ ماندگار شد، خاطرنشان کرد: نهم دی ماه سال 88 یکی از زیباترین روزهای تاریخ حیات بشر است چرا که در این روز ملت بزرگ ایران با خلق حماسه ای ماندگار با حضوری به هنگام در صحنه و با شوری متکی بر شعور و بصیرت انقلابی، بزرگ‌ ترین و پیچیده ‌ترین فتنه تاریخ علیه نظام دینی و ولایی را در هم شکسته و فتنه‌گران و حامیان داخلی و خارجی آنها را، متحیر کرد.

 

وی با بیان این که در این روز نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرت بسیج مردمی خود را به نمایش گذاشت، اضافه کرد: در نهم دی ماه سال 88 قدرت عاشورایی نظام در به حرکت درآوردن آحاد مختلف مردم به منصه ظهور رسید و این حماسه ماندگار و جاوید خلق شد.

 

به گفته وی، در آن برهه زمانی جایگاه والا و برتر رهبری نظام در روشنگری و بسیج اجتماعی و ملی بار دیگر به تصویر کشیده شد و دشمنان اسلام و نظام اسلامی بار دیگر متوجه شدند که با وجود رهبری و حمایت مردمی آنها هیچ گاه به اهداف خود در این کشور دست نمی یابند.

 

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: مردم استان خراسان شمالی نیز در روزهای هشتم و نهم دی ماه سال 88 همگام با امت ایران اسلامی بلکه پیشتاز در عرصه حضور یافته و با خلق حماسه جاوید، ولایتمداری، بصیرت و بیداری خود را، بر اساس شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، به اثبات رساندند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در پایان از مردم بصیر و ولایت مدار استان خراسان شمالی خواست تا در پنجمین سالروز حماسه بزرگ نهم دی ماه بار دیگر با حضور خود در میدان، ولایت مداری و دفاع خود از نظام و انقلاب را به دشمنان داخلی و خارجی نشان دهند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات