۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۳۷۸۳۰
آیت‏الله احمدی فقیه یزدی:

مقاومت همه جانبه برای پیروزی انقلاب اسلامی در شخصیت آیت الله غفاری موج می‌زد

خبرگزاری رسا ـ آیت‏الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی گفت: شهید آیت‏الله غفاری از شخصیت‏های مظلوم و برجسته انقلاب است که همه چیز خود را برای انقلاب در طبق اخلاص گذاشت.
آيت الله محمدحسين احمدي فقيه يزدي

آیت‏الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سالروز شهادت آیت‏الله غفاری گفت: مرحوم شهید آیت‏الله غفاری(ره) از علما و شخصیت‏هایی بودند که مانند پدران و اجداد سلف خود راه شهادت را پی گرفتند و با شهادت کمال روحی و اخلاقی خود را به اثبات رساندند.

 

وی در ادامه افزود: شهید آیت‏الله غفاری از اساتید برجسته و متخلق حوزه علمیه بودند که اخلاق حسنه و ارتباط عاطفی و علمی ایشان با علمای قم و شخصیت مهذب ایشان از شاخصه‏های این شهید بزرگوار است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: شهید آیت‏الله غفاری در فقه، اصول، ادبیات عرب، کلام و تفسیر قرآن بسیار متبحر بودند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند.

 

آیت‏الله احمدی فقیه یزدی علت اصلی شهادت ایشان توسط رژیم شاهنشاهی را پیروی بی چون و چرای ایشان از امام خمینی(ره) خواند و ابراز داشت: آیت‏الله غفاری از نمونه‏های ارزشمند روحانیت بود که استحکام عقیده از ایشان نسبت به امام خمینی(ره) و آرمان‏های انقلاب اسلامی علت اصلی ترور ایشان توسط رژیم طاغوت بود.

 

وی روحانیت را وارث واقعی انبیا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نامید و خاطرنشان کرد: روحانیت همیشه پا جای پای اهل بیت(ع) گذاشته است و با مظلومیت در دفاع از دین و مذهب تلاش کردند و این دین را به طور صحیح در اختیار نسل‏های آینده قرار داده‏اند.

 

وی با اشاره به آیه تطهیر و تفسیر شیخ صدوق مبنی بر این‏که اهل بیت پیامبر بر پاکی و فضیلت پایدار است نه ارتباطات سببی یادآور شد: هرکسی که به آرمان‏های انقلاب اسلامی ایمان راسخ داشته باشد جز اهل بیت انقلاب اسلامی و امام است و آیت‏الله غفاری به حق اهلیت این را داشتند که جزء خانواده و اهل بیت امام و انقلاب باشند.

 

آیت‏الله احمدی فقیه یزدی در پایان گفت: شهید آیت‏الله غفاری با فعالیت‏های تبلیغی، تدریس و شکنجه‏های دردناک ساواک و مقاومت همه جانبه برای پیروزی انقلاب اسلامی زندگی خود را برای آرمان‏های انقلاب و اسلام گذاشتند و در نهایت اجر خود را مانند اهل بیت(ع) از شهادت گرفتند./1329/ت302/س

 

ارسال نظرات