۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۳۸۲۶۸
در مدرسه علمیه قائم چیذر برگزار شد؛

بزرگداشت حماسه 9 دی و تقدیر از عوامل مجموعه پرده نشین

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت یوم الله 9 دی صبح امروز در مدرسه علمیه قائم(عج) چیذر با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان متولی مدرسه علمیه دارالحکمه و آیت الله هاشمی علیا متولی مدرسه علمیه قائم چیذر برگزار شد و در این مراسم از عوامل سریال تلویزیونی پرده نشین نیز تقدیر شد.
چيذر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت یوم الله 9 دی صبح امروز در مدرسه علمیه قائم(عج) چیذر با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان متولی مدرسه علمیه دارالحکمه و آیت الله هاشمی علیا متولی مدرسه علمیه قائم چیذر برگزار شد و در این مراسم از عوامل سریال تلویزیونی پرده نشین نیز تقدیر شد.

حجت الاسلام پناهیان در زمینه ارتباط روحی افراد با یکدیگر گفت: بعضی افراد ارتباط روحی بسیار قوی با یکدیگر دارند و از این قضیه هم مطلع نیستند و البته همیشه کسانی که از نظر روحی با یکدیگر ارتباط دارند در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند به طور مثال افرادی که در کنار امیرمومنان(ع) بودند همگی از مومنین بودند و این به سبب همان ارتباط روحی است و از طرفی به هیچ وجه نمی توان افراد منافق و کافر را نیز در کنار امام قرار داد زیرا ارتباط روحی با یکدیگر ندارند.

این خطیب توانا افزود: منافقان و بد دلان نیز با یکدیگر ارتباط روحی دارند به این شکل که آن ها نیز با یکدیگر بیشتر احساس دوستی می‌کنند و در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و به تعبیری می‌توان گفت کبوتر با کبوتر، باز با باز و این نشان می‌دهد که جبهه حق و باطل مرزی دارند و این مرز مشخص شده است.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه خاطر نشان کرد: اولیا الله افراد مومن و با قابلیت در جامعه را جذب خود می‌کنند و فضائل انسانی را در آن ها پرورش می دهند و افراد کافر و منافق نیز افرادی از جامعه را جذب می‌کنند و رذائل اخلاقی را در آن ها پرورش می‌دهند و در فتنه 88 این افرادی که رذائل اخلاقی در آن ها پرورش یافته بود و سال ها بود منتظر فرصتی برای انتقام از این نظام بودند به سبب سوءمدیریت بعضی سیاست مداران که نتوانسته بودند نوع اعتراض خود و طرفداران خود را رهبری کنند، به میدان آمدند و اگر حماسه 9دی نبود این نظام ضررهای بسیاری می‌کرد.

پس از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان از عوامل سریال پرده نشین با حضور تهیه کنند این فیلم آقای سید محمود رضوی و مهران رجبی و محسن کیایی تقدیر به عمل آمد.

در انتهای مراسم آیت الله هاشمی علیا به بیان نکات اخلاقی و کاربردی پرداخت و به این مطلب اشاره کرد که وظیفه طلبه روحانی بودن است و نه بازیگری.

تولیت مدرسه علمیه چیذر وظیفه طلاب را روحانی بودن دانست و گفت طلبه اگر روحانی بشود می‌تواند اثر بسیار زیادی در جامعه خود داشته باشد و در ضمن بیان این نکات از دست اندرکاران مجموعه پرده نشین تشکر کرد./808/پ203/ص 

ارسال نظرات