۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۳۸۵۷۰
استاندار قم:

رفتار نظام با همه احزاب و اقوام عادلانه است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با تأکید بر این‌که مشاوران روحانی استانداران باید به دنبال ارتقاء مسائل فرهنگی استان ها باشند، اظهار داشت: نقش مردم در انتخابات‌های مختلف سبب شده تا نظام ما نسبت به همه افراد و اقشار دید مساوی داشته و به آنها خدمات مساوی داشته باشد.
حجت‌الاسلام صالحي منش استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد صادق صالحی منش، استاندار قم پیش از ظهر امروز در همایش مشاورین امور روحانیت استانداران سراسر کشور که در ساختمان سابق استانداری قم برگزار شد، با بیان این‌که وزیر کشور فردی شایسته، پرتوان، دلسوز و امین است، گفت: انتخاب روحانیان به عنوان مشاوران استانداران یک کار ارزشمندی است.

 

وی افزود: امروز روحانیت و نظام به یکدیگر وابسته هستند و در این باره مسؤولیت روحانیان بسیار سنگین است که ارتقای فرهنگی را می‌توان از جمله این وظایف مهم روحانیان دانست.

 

استاندار قم با تأکید بر این‌که مشاوران روحانی استانداران باید به دنبال ارتقای مسائل فرهنگی استان ها باشند، اظهار داشت: یکی از زیبایی‌ها اداره کشور از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری اداره یکسان است، با تمام قومیت‌ها و مذاهب تمام کشور به نحو یکسان اداره می‌شود و بودجه به نحو یکسان توزیع می‌شود؛ نقش مردم در انتخابات مختلف سبب چنین کاری شده است.

 

وی تأکید کرد: البته در سراسر کشور مشکلات فرهنگی زیادی داریم و استاندار به عنوان نماینده دولت باید این مشکلات را رفع کند و این وظیفه قانونی و شرعی او است؛ مشاوران هستند که می‌توانند استانداران را در این امر کمک کنند.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش با اشاره به این‌که مشاوران روحانی استانداران باید با دفتر تبلیغات و دیگر نهادهای روحانی ارتباط و جلسه داشته باشند، اظهار داشت: نباید به گونه‌ای عمل شود که در کارها تداخل ایجاد شود.

 

وی یادآور شد: مشاور روحانی استاندار باید میان خود و استاندار اعتماد متقابل ایجاد کند؛ به گونه‌ای رفتار نکند که افراد سودجو به سوء استفاده بپردازند، مشاوران باید اعتماد استانداران را جلب کنند.

 

استاندار قم با بیان این‌که استانداران دارای مشغله‌های فکری زیادی هستند، اظهار داشت: ما مشکلات بودجه داریم، دولت مشکلات مالی شدیدی دارد که استانداران باید با تدبیر کامل، مشکلات خود را حل کنند.

 

وی افزود: استاندار نماینده عالی دولت در استان است؛ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «استاندار نماینده نظام است»؛ بنده پس از انتخاب شدن به سمت استانداری خدمت حضرت آیت‌الله وحید خراسانی رسیدم، ایشان به بنده گفتند که هر هفته یک بار نامه امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر را بخوانم، بنده نیز این کار را می‌کنم.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش گفت: مشاور روحانی استاندار در عمده زمینه‌ها به ویژه مسائل فرهنگی باید خود را مسؤول بداند و کارها را پیگیری کنند.

 

استاندار قم در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات آینده اشاره کرد و بیان داشت: این انتخابات مهم است؛ مجلس آینده باید همراهی کاملی با دولت و نظام داشته باشد./993/پ202/ج

ارسال نظرات