۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۳۸۶۴۰
عضو جامعه مدرسین:

وحدت مسلمین برای حراست از کیان اسلام ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توصیه اهل بیت(ع) به وحدت گفت: وحدت مسلمانان برای حفظ کیان و شوکت اسلام امری بسیار ضروری است و مسلمانان باید با هوشیاری با افرادی که قصد ایجاد تفرقه دارند، برخورد کنند.
حجت‌الاسلام سيد احمد حسيني خراساني

حجت‏الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت وحدت در میان مسلمین، گفت: قرآن کریم می‏فرماید مانند امتهای گذشته دچار اختلاف و تفرقه نشوید که سبب از بین رفتن و ضایع شدن قدرت و ثروت شما می‏شود.

 

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) به عنوان یک نگرانی جدی به امت هشدار میدهند که بعد از من یکدیگر را تکفیر نکنید، ابراز داشت: ایشان میفرمایند با یکدیگر وارد نزاع و جنگ نشوید و علیه هم شمشیر نکشید که سبب ضایع شدن افتخارات اسلام میشود.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تأکید بر اینکه امام علی(ع) بارها فرمودهاند از هر عمل و اقدامی که نتیجهاش سبب تفرقه میان امت باشد پرهیز کنید، اظهار داشت: آنان که تعلق خاطر به اسلام دارند و برای دین دلسوزی میکنند باید به هنگام بروز اختلاف، کریمانه گذشت کنند و از حق مسلم خود به خاطر منافع اسلام چشم پوشی کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام هیچ فردی به اندازه امام علی(ع)  برای اتحاد مسلمانان اهمیت قابل نبوده و گذشت از خود نشان نداده است که نمونه ای از آن را در 25 سال خانه نشینی حضرت می‏توان مشاهده کرد.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی به ضرورت اتحاد اسلامی برای حفظ کیان و شوکت اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: آنان که در آتش اختلاف میدمند و آتش فتنه و تفرقه را شعله ور میسازند یا جاهل اند و نمیدانند که چه کاری انجام می‏دهند و یا مزدور دشمنان اسلام هستند و با آنها همکاری می‏کنند.

 

وی با تأکید بر این‏که همیشه پشت جریان‏های افراطی و تفرقه انگیز دستهای استکبار در کار بوده است، افزود: باید هوشمندانه در برابر کسانی که درصدد هستند با شیوه‏های مختلف همچون استفاده از احساسات پاک دینی و مذهبی مردم به توطئه‏‎های دشمنان اسلام کمک می‏کنند ایستاد و مردم را در برابر اهداف آنان آگاه کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به ضرورت آگاهی بخشی به مردم نسبت به جریان‏های افراطی و تفرقه‏افکن اشاره کرد و اظهار داشت: باید برای مردم روشن شود که این افراد با گرفتن کمک مالی و با مدیریت پشت پرده از قدرت مسلمین بر علیه مسلمین استفاده و گروهی از مسلمین را با تحریک به جنگ وادار می‏کنند.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: امروز هر کسی با هر هدف و انگیزه‏ای که نتیجه‏اش ایجاد اختلاف و تفرقه میان فرق اسلامی باشد به اسلام خیانت کرده و جایگاهش در نزد خداوند متعال مانند ناصبی‏ها و لشگر یزید است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به این‏که برخی با انجام دادن بعضی از کارها سبب وهن مذهب می‏شوند، تصریح کرد: کارهایی مثل قمه زدن که صددرصد دشمن پشت این قضیه است و از آن سوءاستفاده می‏کند ایجاد اختلاف است و جز شعائر اسلامی به حساب نمی‏آید بلکه سبب تخریب وجه اهل بیت(ع) می‏شود./922/ت302/ج

ارسال نظرات