۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۳۸۶۵۹
عضو جامعه روحانیت شیراز:

نقش جمعیت در قدرت‌مندی یک کشور انکار ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مدرسه علمیه رضویه شیراز گفت: تأثیر جمعیت در قدرت مندی یک کشور انکار ناپذیر است ایران از نظر جغرافیایی و سیاسی همیشه مورد توجه قدرت‌های جهانی بوده از این رو باید به مولفه جمعیت توجه داشته باشیم.
نقش جمعیت در قدرت‌مندی یک کشور انکار ناپذیر است

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی جاوید عضو جامعه روحانیت شیراز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، در بحث قدرت های موجود در سطح عالم، قدرت نظامی را یک مولفه دانست و گفت: قدرت نظامی همان منابع انسانی یا همان نیروی کار نام دارد و این نیروی کار از دل یک جمعیت قوی برخواهد خواست.

 

وی درباره تاثیر جمعیت در قدرت مندی و بهترین منابع قدرت در یک کشور افزود: تاثیر جمعیت در قدرت مندی یک کشور انکار ناپذیر است ایران از نظر جغرافیایی و سیاسی همیشه مورد توجه قدرت‌های جهانی بوده ما جمعیت را از این نظر اهمیت می دهیم که با توجه به موقعیت حساس کشور ایران، ناگزیر باید به مولفه جمعیت توجه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین جاوید بیان کرد: چون کشوری بوده که هر لحظه در معرض تهدید هستیم و برای این تهدید زدایی یکی از بهترین منابع قدرت حضور وجود یک جمعیت پرشمار و البته جوان هست که باید داشته باشیم.

 

عضو جامعه روحانیت شیراز داشتن جمعیت بیشتر را در گرو زیر ساخت های آن دانست و گفت: نیازهای جسمی و روحی همه انسانها از نظر دیانتی و شرعی، خدای متعال ترسیم کرده، او خالق هست، قدرت دارد و حکیم است کاملا برای ما توجیه کرده و توضیح داده است که زیر ساخت‌های شما اراده و ایمانی هست که باید داشته باشید.

 

وی اظهار کرد: علمای اخلاق، بزرگان جامعه، معلمان آموزش و پرورش باید زیرساخت‌های اخلاقی بچه‌ها را تقویت کنند، قرآن کریم وعده داده اگر کشورها تقوا داشته باشند و تقوای الهی را پیشه کنند ما برکات خودمان را از آسمان و زمین روی مردم باز می کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جاوید در خاتمه با توجه به نقش روحانیت و حوزه های علمیه در فرهنگ سازی جمعیت گفت: وظیفه روحانیت و حوزه های علمیه در فرهنگ سازی این مسأله افزایش جمعیت این است که جامعه روحانیت باید از منبرهایی که در اختیار دارند و تبلیغ چهره به چهره نهایت استفاده را ببرند./839/ت302/ب4

ارسال نظرات