۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۳۸۷۲۴
معاون تهذیب حوزه علمیه آمل:

اخلاق محوری زمینه ساز سعادت جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که اخلاق محوری زمینه ساز سعادت جامعه بشری است، گفت: علم اخلاق نقش و جایگاه والایی در مسیر سعادت و رستگاری انسان دارد که باید از آن بهره گیری ارزنده ای صورت گیرد.
معاون تهذيب حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در جمع طلاب این حوزه علمیه با بیان این که علم اخلاق از ضروری ترین علوم به شمار می آید که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست، گفت: توجه و تلاش ارزنده ای نیز باید در این راستا وجود داشته باشد تا فراگیری خوبی نسبت به آن صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که به طور کلی علم در سعادت بشری نقش ارزشمندی دارد، بیان داشت: عقل درک کرده و حکم می کند که همیشه دانستن و آگاهی بر جهل و نادانی برتری دارد.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد با بیان این که قریب به اتفاق لذایذ با مال و ثروت قابل دسترسی است، افزود: امام علی(ع) می فرماید علم بالاتر و بهتر از مال است که باید در مسیر علم اندوزی گام های استواری برداریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به سخنی از حضرت آیت الله جوادی آملی، تصریح کرد: در عالم وجود لذتی بالاتر از لذت علم نیست و دلیلش آن بوده که هر لذتی فانی ولی لذت علم ابدی و باقی است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، ادامه داد: طالب علم آن قدر مقامش بالا است که ملائکه پرهای خود را زیر قدم های آن ها پهن می کنند و طالبان علم تنها گروهی هستند که خداوند منان خودش متکفل روزی آنان شده است.

 

وی با بیان این که اخلاق محوری زمینه ساز سعادت جامعه بشری است، گفت: علم اخلاق نقش و جایگاه والایی در مسیر سعادت و رستگاری انسان دارد که باید از آن بهره گیری ارزنده ای صورت گیرد.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد با اشاره به این که برنامه های اخلاقی و تهذیب مقصد اصلی انبیای الهی بوده است، بیان داشت: متأسفانه در مراکز علمی به این گونه مسائل ضروری کمتر توجه می شود و بیم آن است که حوزه های علمیه در آینده نتوانند علمای اخلاق و مربیان تهذیب تربیت کنند.

 

استاد حوزه علمیه آمل افزود: محصلان حوزوی لازم است در کسب ملکات فاضله و تهذیب نفس کوشش کرده و به وظایف مهم خود اهمیت دهند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که حصول اخلاق کریمه سرمایه حیات ابدی آخرت و اتصاف به مکارم اخلاق است، ادامه داد: اخلاق باید در همه عرصه ها و دروس مورد توجه باشد که این امر در حوزه های علمیه باید به نحوی گرانقدر مورد اهتمام قرار گیرد.

 

وی با اشاره به سخنی از حضرت آیت الله جوادی آملی، تصریح کرد: نیازمند به فراگیری همه معارف الهی هستیم ولی در شرایط کنونی نیاز به علم اخلاق و به دنبال آن تهذیب روح بیشتر است که روح مهذب آن قدرت را دارد که کمبودها را ترمیم کند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات