۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۳۸۸۰۱
امام جمعه موقت کاشان:

انصاف یکی از عوامل وحدت و الفت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از عوامل وحدت و الفت بین مردم در جامعه انصاف است و انصاف عامل مهم سلامت جامعه و ارزش های اخلاقی است که از آن در روایات به عنوان سید الامال یاد شده است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد رضا اسلامی تبار، امام جمعه موقت کاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان گفت: یکی از نمونه های انصاف این است که انسان با دیگران منصفانه برخورد کند و انصاف را در ارتباط با دیگران در سرلوحه امور خودش قرار دهد.

 

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) در خطبه 31 نهج البلاغه که منشور تربیتی آن حضرت است در نامه های به فرزندش امام حسن مجتبی(ع) که سر تا پا تربیت است می گوید، خودت را میزان و مقیاس و ملاک بین دیگران قرار بده و برای دیگران آنچه را دوست داشته باش که برای خودت دوست داری.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: حضرت علی(ع) در این نامه به امام حسن می گوید، برای دیگران مکروه و ناپسند داشته باش آنچه را که برای خود ناپسند می دانی، ظلم نکن همانگونه که دوست داری به تو ظلم نشود و به دیگران خدمت و احسان و مهربانی کن، همان گونه که دوست داری به تو مهربانی شود.

 

وی افزود: انسان یک قانون کلی به نام انصاف دارد که در همه بخش های خانواده، جامعه، معاملات، مسائل تجاری، حق الناس و حتی آبروی مردم به آن توجه شود سبب رفع تمامی اختلافات و نزاع ها است و چنانچه از ابتدا به آن توجه شود شاهد هیچ نزاع و اختلافی در جامعه نخواهیم بود.

 

به گفته وی، انصاف حتی در جلوگیری از غیبت دیگران موثر و تأثیرگذار است و همانگونه که امیرالمومنین(ع) گفت، آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نباید پسندید.  

 

امام جمعه موقت شهرستان کاشان گفت: انسان اگر انصاف داشته باشد و خود را مدیون دیگران بداند، باید وفای به عهد داشته باشد و مطالبات مردم را به موقع پرداخت کند. 

  

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین راز داری و فاش نکردن راز مردم، انصاف با دشمن و رعایت حق تقدم دیگران در تمامی بخش ها را از اصول انصاف دانست و گفت: هرکجا که انصاف نباشد موجب نزاع و غصه و گرفتاری است اما هرکجا انصاف وجود داشته باشد تمامی مشکلات حل است.

 

وی یاد آورشد: امیرمؤمنان(ع) می فرماید، انصاف سبب دوام و استحکام و محبت و دوستی بین انسان ها می شود و از اختلافات در جامعه جلوگیری می کند. 

 

امام جمعه موقت شهرستان کاشان تأکیدکرد:یکی از عوامل وحدت و الفت بین مردم در جامعه انصاف است و انصاف عامل مهم سلامت جامعه و ارزش های اخلاقی است که که از آن در روایات به عنوان سید الامال یاد شده است./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات