۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۳۸۸۱۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

سیره اهل بیت چراغ هدایت بشریت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که حرکت در مسیر بهره گیری از سیره اهل بیت معصومین(ع) سبب عزت و نشاط زندگی می شود، بیان داشت: انسان باید برنامه های زندگی خود را در مسیر روش نورانی این بزرگواران قرار دهد که راهگشای سعادت و رستگاری او است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده بخش دابودشت با بیان این که انسان نباید در عسر زندگی کرده و آن را سخت بگیرد که در این صورت زندگی هم بر ما سخت می شود، گفت: در این صورت است که عرصه بر ما تنگ شده و خانواده از ما ناراحت می شوند.

 

وی با اشاره به این که عده ای در جامعه خیری ایجاد نکرده و روحیه بخل دارند، بیان داشت: انسان نباید بخیل بوده و بداند نعمت های دنیایی برای خداوند منان است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که هر چیزی که امروز داریم به عنوان امانتی در اختیار ما قرار گرفته است و انسان مومن نباید بخیل باشد، افزود: انسانی که بخل در وجود او قرار دارد باید بداند که از ایمان فاصله خواهد داشت که باید به این امر مهم توجه داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انسان مومن نباید لجوج و بهانه گیر باشد، تصریح کرد: متأسفانه امروز مشاهده می شود به سبب بی اساس ترین معضلات در زندگی به مراجع نظامی و قضایی مراجعه می شود که کم ترین مسائل است.

 

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: انسان باید کمی توجه داشته تا به خاطر کوچک ترین مسائل بنیان خانواده سست نشده و برای طلاق اقدام نکنیم که نگاه قرآن و روایات در این راستا نیست.

 

وی با بیان این که انسان نباید حسادت را در مسیر زندگی خود قرار دهد، گفت: انسان باید تلاش کند تا حسادت را جزو زندگی خود قرار نداده و و اهل ظلم نباشد که اگر کسی ظلم کند باید در ایمان او شک کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که لجاجت های بی اساس زندگی انسان را با مشکل مواجه می کند، بیان داشت: در احادیث داریم که لجاجت خلق و خوی ابلیس است که امام علی(ع) نیز در این راستا فرموده لجاجت ریشه همه شر ها است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که گناه محوری زندگی انسان را از مسیر تعالی خارج می کند، افزود: باید ویروس گناه را از زندگی خود خارج کنیم که حرکت در این مسیر سبب خواهد شد تا زندگی آرام و بدون اضطرابی داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان باید در برنامه های زندگی خود مدیریت داشته باشد، تصریح کرد: حل بسیاری از مشکلات نیازمند مدیریت انسان است که می توانیم آن معضلات را به نحوی شایسته حل کنیم.

 

وی با اشاره به این که ظرفیت های ارزنده ای برای ما قرار داده شده است، گفت: رساله حقوق امام سجاد(ع) بر سفره زندگی ما قرار دارد که راهی برای نجات و هدایت گری است و باید از این کتب ارزشمند به درستی استفاده داشته باشیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که حرکت در مسیر بهره گیری از سیره اهل بیت معصومین(ع) سبب عزت و نشاط زندگی می شود، بیان داشت: انسان باید برنامه های زندگی خود را در مسیر روش نورانی این بزرگواران قرار دهد که راهگشای سعادت و رستگاری او است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات