۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۳۸۹۳۰
حجت‌الاسلام پورسید آقایی:

پیشرفت در جامعه منتظر محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه آینده روشن با اشاره به صفات جامعه منتظر گفت: الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت در جامعه منتظر ظهور پیدا می کند و وظیفه همه ساخت جامعه منتظر است.
حجت الاسلام پور سيد آقايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مسعود پور سید آقایی رییس موسسه آینده روشن، در تجمعی که با عنوان لبیک یا مهدی(عج) بعد از ظهر پنجشنبه در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد با اشاره به صفات جامعه منتظر گفت: دغدغه رهبر انقلاب تحقق جامعه منتظر است، الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت در جامعه منتظر ظهور پیدا می کند، وظیفه همه ساخت جامعه منتظر است، اما ذکر این نکته ضروری است که در تربیت جامعه منتظر کارهای اساسی صورت نگرفته است.

 


وی با اشاره به معنای انتظار گفت: انتظار برای ظهور فقط در صبر کردن خلاصه نمی شود، وظیفه هر شخصی زمینه سازی برای ظهور است.

 

 

حجت الاسلام پورسید آقایی با اشاره به گذشت 1176 سال از آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: ما باید تلاش کنیم مناسبتی که منتسب به امام زمان(عج) است را برجسته کنیم، خداوند متعال در آیه 32 سوره حج تعظیم شعائر الهی را از نشانه قلب مطیع می داند.

 

 

وی با اشاره به روایتی در رابطه با شعائر الهی ابراز داشت: در روایتی امامان معصوم شعائر الهی نامیده شده اند، ما وظیفه داریم روزهایی که منتسب به امامان معصوم است را بزرگ بداریم، به ویژه تکلیف نسبت به امام زمان(عج) مضاعف است.

 

 

رییس موسسه آینده روشن با اشاره به تشکر و قدردانی امام زمان(عج) از مردم بدلیل تعظیم شعائر الهی، اظهار داشت: شخصی بنام حاجی بغدادی مورد عنایت و توجه امام عصر(عج) قرار گرفت و دلیل این تجلیل، انجام وظیفه آن فرد نسبت به دستورات امام زمان(عج) بوده است.

 

 

وی با اشاره به عهد و پیمان شیعیان با امام عصر(عج)، تصریح کرد: پس از معرفت و شناخت نسبت به امام عصر(عج)، انسان باید از فرمایشات امام خود پیروی کند.

 

 

حجت‌الاسلام پورسید آقایی با اشاره به بخش هایی از دعای عهد گفت: در دعای عهد هدایت هایی از جانب خداوند بیان شده است، راه دستیابی به هدایت، معرفت نسبت به رسالت و امامت است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه مردم یاری رساندن به امام زمان(عج) است، انسان باید در حوزه کاری خویش حسابرسی به اعمال را انجام دهد، هر فردی باید به لحاظ رفتاری کمک یار صاحب الزمان(عج) باشد.

 

 

رییس موسسه آینده روشن در پایان سخنان خود با اشاره به حماسه 9 دی اظهار داشت:  ولایت پذیری مردم در حماسه 9 دی نمایان شد، اطاعت پذیری یعنی اطاعت از تمام خوبی ها./811/پ202/ب4

ارسال نظرات