۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۳۹۰۰۵
امام جمعه موقت همدان:

برگزاری سالروز حماسه 9 دی هشدار ملت به فتنه گران بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت همدان گفت: برگزاری سالروز حماسه 9 دی هشدار برای کسانی بود که شاید در ذهن تاریک خود بخواهند این حرکت شیطانی را دوباره تکرار کنند.
9 دي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام سید هاشم موسوی، امام جمعه موقت همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر بیان کرد: انسان برای ادامه زندگی فردی و اجتماعی خود نیازمند قوانین بی عیب و نقص است، برای داشتن این قوانین به قانو‌ن‌گذاری که انسان را بشناسد و نسبت به همه ابعاد وجودی آن آگاهی داشته باشدنیاز است و این قانون‌گذار خداوند متعال است.


وی ادامه داد: انسان موجودی ناشناخته است و قانون گذار باید فطرت، غرایز، نیازهای روحی و جسمی و غیره انسان را بشناسد، تنها خداوند است که قوانین بی‌عیب و نقص را وضع کرده و نسبت به تمام احوالات آدم آگاهی دارد، و این قوانین توسط انبیاء الهی ارسال و برای مردم تشریح شده است.


امام جمعه موقت همدان گفت: پیامبران که حاملان قوانین الهی هستند باید دارای شرایط و امتیازات خاصی باشند، طبق آیات و روایات حامل قانون خدا باید هفت شرط و 20 ویژگی را دارا باشد، شرط نخست معصوم بودن از همه گناهان کبیره و صغیره است، فرستاده خدا در شرط دوم باید خطا و اشتباه نکند و در شرط سوم باید عالم به همه نیازهای مردم باشد.


وی افزود: دارا بودن اخلاق های پسندیده و افضل و اعلا بودن بر همه امت را شرط چهارم حامل قانون خدا بیان کرد و ادامه داد: طبق شرط پنجم نسب حامل قانون باید اهلی پاک و بدنش از امراض و بیماری های موجب نفرت خالی باشد و شرط ششم حامل قانون خدا باید دارای علوم و کمالات باشد، داشتن معجزه قطعی آخرین شرطی است که حامل قانون خدا باید داشته باشد.


حجت الاسلام موسوی با بیان این که حاملانی که دارای هفت شرط و 20 امتیاز باشند انبیای الهی و بعد از انبیا 12 امام معصوم هستند، اظهار داشت: هر پیامبری که از دنیا رفت خداوند پیامبر دیگری را جایگزین آن کرد.


امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه عترت پیامبر خاتم(ص)، فرزندان و نواده های ایشان بهترین عترت و خاندان ایشان بهترین خاندان بود، بیان کرد: پیامبر رهبر انسان های با تقوا است و سبب بینایی، هدایت و سخنان ایشان روشن گر حق از باطل و حکم ایشان عادلانه است.


وی اظهار کرد: ولایت فقیه موجب تقویت و ابقای دین و اسلام شده است و بر اساس قرآن عمل می کند، دشمنان می خواهند که اسلام، قرآن و ولایت فقیه در ایران نباشد اما ملت ایران با بصیرت خود و ایجاد وحدت توطئه های آنان را خنثی می کنند.


حجت الاسلام موسوی در ادامه به حضور حماسی مردم در سالروز یوم‌الله 9 دی، اشاره کرد و افزود: در این روز ملت با بصیریت ایران اسلامی با فرزند زهرا(س) و هم‌نام علی(ع) تجدید بیعت کرده و با خروش خود حماسه ای فراموش نشدنی خلق کردند.


وی تصریح کرد: فتنه 88 یک نقشه شیطانی، حساب شده و از قبل طراحی شده بود که براندازی حکومت و نظام و ولایت را دنبال می‌کردند و به مقام امام حسین(ع)، ملت، نظام و ولایت جسارت شد.


خطیب جمعه همدان گفت: برگزاری سالروز حماسه 9 دی هشدار برای کسانی بود که شاید در ذهن تاریک خود بخواهند این حرکت شیطانی را دوباره تکرار کنند.


وی با تأکید بر اینکه مدعیان غربی که از نقض حقوق بشر سخن می‌گویند باید به سؤالات بسیاری پاسخ دهند، خاطرنشان کرد: آیا 200 هزار نفر انسان به خاک و خون کشیده شده در سوریه، 60 سال کشتار در فلسطین، در عراق، غزه، افغانستان و سایر مناطق انسانی بوده و آنها بشر نیستند که توسط مدعیان حقوق بشر از بین رفتند؟


حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: به اعتقاد آمریکا هر کشوری که برای منافعش خطر داشته باشد تروریست است، نباید به خاطر مسائل کوچک وحدت بین خود را بر اثرات شایعات سست کنیم، مشکلات کشورهای اسلامی به خاطر نبود وحدت بین مسلمانان است، نباید اجازه سوء استفاده از اختلاف نظرات و مسائل داخلی به دشمنان داده شود.


امام جمعه موقت همدان گفت: ملت ایران اجازه نمی‌دهد حتی یک ذره از حقوق هسته ای ایران پایمال شود، ملت غیور ایران در دوران دفاع مقدس هم با استقامت اجازه ندادند حتی کمتر از یک سانتی متر از خاک ایران به دست دشمنان بیفتد./967/پ201/ب6

ارسال نظرات