۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۳۹۰۱۱
امام جمعه موقت ایلام:

حفظ وحدت مسأله‌ای اعتقادی و از مسلمات اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ایلام گفت: حکومت طرح ریزی شده پیامبر(ص) به دست امام مهدی (عج) خواهد رسید، انقلاب اسلامی ایران بر پایه همین رسالت نبوی و تفکر مهدوی حرکت خود را آغاز کرد، در نظام اسلامی باید به دنبال تشکیل امت واحده باشیم و مقدمات این تفکر جهانی را انجام دهیم.
حجت الاسلام شمس الله سراج، امام جمعه موقت ايلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام سراج، امام جمعه موقت ایلام در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به ایام هفته وحدت، گفت: پیامبر اکرم (ص) در میان انبیاء الهی و تمام عالم بشریت شخصیتی استثنایی بود، پیامبر گرانقدر اسلام(ص) برای ایجاد وحدت میان تمام انسان ها سه راهبرد را در دستور کار خویش قرار دادند که اگر در این برهه از زمان به آن توجه شود ریشه بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.

 

وی افزود: یکی از آن راهبردها نگاه به عالم و تشکیل امت واحد است، پیامبر اسلام(ص) بر اساس دستور خداوند اقدام به تشکیل امت واحد در تمام عالم کرد تا تمام انسان ها زیر بیرق آن قرار گرفته و رستگار شوند.

 

حجت الاسلام سراج در ادامه بیان کرد: حکومت طرح ریزی شده پیامبر(ص) به دست امام مهدی (عج) خواهد رسید، انقلاب اسلامی ایران بر پایه همین رسالت نبوی و تفکر مهدوی حرکت خود را آغاز کرد، در نظام اسلامی باید به دنبال تشکیل امت واحده باشیم و مقدمات این تفکر جهانی را انجام دهیم.


خطیب جمعه ایلام تصریح کرد: پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع) از ایجاد مسائل تفرقه افکنانه در بین مسلمانان جلوگیری می کردند، وحدت یک اعتقاد دینی صریح در اسلام است.


وی ادامه داد: وحدت بین مسلمانان نیاز حیاتی امت اسلام است و از آن جهت که مشترکات مذاهب مختلف اسلامی بیش از 90 درصد است، باید در راه وحدت اصولی گام برداشت تا در سایه آن مسایل و مشکلات همه حل شود.

 

خطیب موقت نماز جمعه ایلام همچنین خواستار آزادی شیخ  علی سلمان روحانی برجسته بحرینی از بند زندان رژیم آل خلیفه شد و گفت: وی شخصیتی اثرگذار در جلوگیری از مبارزات مسلحانه در ابتدای انقلاب بحرین بوده و همیشه خواستار گرفتن حقوق مردم بدون خونریزی بوده است.

 

حجت الاسلام سراج در ادامه به برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) در خلیج فارس و دریای عمان پرداخت و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام این رزمایش عظمت ایران را به ابرقدرت های نظامی جهان نشان داد به نحوی که شناورها و دستگاه های آمریکای مستقر در منطقه در هنگام اجرای آن اجازه تردد طلب کردند.

 

وی در پایان از مسؤولین و مدیران استانی تقاضا کرد با توجه به تردد زوار عتبات عالیات از مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسیر سعی کنند هر چه سریعتر سرمایه گذاری و اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت ها صورت گرفته تا سال آینده در اربعین امام حسین (ع) به نحو شایسته تری مهمان نوازی از زوار انجام پذیرد، حضور میلیونی زائران کربلای معلی در اربعین حسینی در خروجی بین‌المللی مهران گواهی بر این مدعا بوده که مرز مهران یکی از کانون‌های تردد زوار عتبات عالیات است و باید بیش از گذشته به این خروجی توجه شود./967/پ203/ب6

ارسال نظرات