۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۳۹۰۶۴
امام جمعه بابل:

وحدت راهبرد و استراتژی مهم برای امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با گرامیداشت هفته وحدت و تاکید بر حفظ اتحاد میان جامعه اسلامی گفت: وحدت امروز‌ یک سلاح بزرگ برای قدرت جهان اسلام است و می تواند ضربه سنگینی را بر دشمنان اسلام وارد کند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام  مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته وحدت و تاکید بر حفظ  اتحاد میان جامعه اسلامی تصریح کرد: وحدت امروزیک سلاح بزرگ برای قدرت جهان اسلام است و می تواند ضربه سنگینی را بر دشمنان اسلام وارد کند.

 

وی به ژرف اندیشی و بصیرت امام راحل در خصوص نامگذاری هفته وحدت اشاره کرد و افزود: هفته وحدت از برکات بزرگ انقلاب اسلامی است که امام راحل مرکز قدرت جهان اسلام علیه استکبار را وحدت جهان اسلام عنوان می نماید.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که امام راحل با سر دادن ندای وحدت موجب آرامش در کشور شد، اذعان کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی نبود که با شکل گیری حکومت شیعه به رهبری ولایت فقیه به قلع و قمع سایر مذاهب وفرق بپردازد بلکه با بزرگواری و کرامت با دیگر مذاهب برخورد کرد.

 

وی با اظهار تأسف از برخی اظهار نظرها در خصوص کمرنگ کردن هفته وحدت در کشور گفت: جای تأسف است برخی از افراد به مسأله وحدت نگاهی اخلاقی دارند و فکرمی کنند نگاه امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب به مسأله وحدت نگاه تنها اخلاقی و در حد یک توصیه است.

 

حجت الاسلام روحانی با انتقاد نسبت به برخی تحریف ها در ماه ربیع الاول و سردادن نگاهی تکفیرانه نسبت به اهل سنت از سوی برخی جریان ها خاطرنشان کرد: برخی افراد دائماً می خواهند تفرقه و جدا سازی و دسته دسته شدن پیش بروند و همواره در صدد تنش در میان مذاهب هستند و سعی دارند تا با مطرح کردن موضوعات انحرافی هفته وحدت را کمرنگ سازند.

 

وی با اشاره به آیه قرآن در خصوص علت عدم تنازع در میان مسلمانان خاطرنشان کرد: نگذارید جمع و مجموعه دچارتفرقه و جداسازی بشود زیرا منازعه در میان مسلمانان بر اساس آیه قرآن موجب برگشت این ضربات به خود و کاهش قدرت می شود.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که برخی جریانات تکفیری به بهانه برخی توهین ها به مقدسات اهل سنت در صدد تحریک افراد برای کشتن شیعیان هستند، اذعان کرد: به این بهانه که برخی شیعیان در جایی دیگر به مقدسات اهل سنت توهین می کنند در جایی دیگر دست به کشتار فجیع شیعیان می زنند و این ها را در شبکه های اجتماعی اینترنت به نمایش می گذارند.

 

وی با بیان این که مسأله وحدت یک راهبرد و یک استراتژی برای امت اسلامی است، خاطر نشان کرد: بعضی ازافراد را می بینم که در ایام نهم ربیع الاول به برپایی مجالسی می کنند که برخلاف نگاه امام و رهبری است و مرتب می پرسند که چرا رهبرمعظم انقلاب بعضی فتوا ها را درحرمت برخی ازکارها بیان فرمودند، جلوی بعضی لعن ها را گرفتند توصیه فرمودند که اینگونه امورصورت نپذیرد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که دشمن در کشورهای دیگر اسلامی از این عامل تفرقه به بهترین نحو در حال بهره برداری است، خاطرنشان کرد: امروز صهیونیست ها با توجه به جنایات جریانات تکفیری مانند داعش اذعان دارند که تفرقه میان شیعه وسنی ازبمب اتم هم کشنده تراست.

 

وی افزود: علت رهبر معظم انقلاب توهین به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی را حرام اعلام فرمود این است برپایی مجالس و سر دادن اهانت به اهل سنت امروز مانند سمی کشنده برای جهان اسلام است در صورتی که مشترکات ما بسیار بیشتر از مسائل تفرقه افکننانه است.

 

امام جمعه بابل با تاکیید بر بالا بردن بصیرت در جامعه اظهار داشت: دشمنی که امروز به جریانات تکفیری در شیعه و اهل سنت پناه و امکانات می دهد نه برای شیعه دل می سوزاند و نه برای اهل سنت بلکه خواهان تسلط کامل برمسلمانان ونابودی همه مسلمانان  برای تسلط  برمنافع  آنها است. /1313/پ202/ب1

ارسال نظرات