۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۳۹۱۵۱
امام جمعه تالش:

ایران اسلامی الگوی وحدت در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تالش با بیان این که دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان برنامه ریزی می کنند، گفت: تنها در سایه وحدت و همدلی می توانند به ارزش های والای انسانی و اسلامی دست یابند.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگاری رسا در رشت، حجت الاسلام حسین خانی‌پور، امام جمعه اهل سنت تالش امروز در همایش وحدت در سالن اجتماعات استانداری گیلان با بیان این که ما در کشوری زندگی می کنیم  که وحدت بین مسلمین را به طور عملی به جهان اثبات کرده است، اظهارداشت: ملت ایران اسلامی به این باور دست یافته اند که در سایه وحدت و همدلی می توانند به ارزش های والای انسانی و اسلامی دست یابند.

 

وی با تاکید بر این که جهان اسلام از وحدت شیعه و سنی در ایران الگو برداری کند، گفت: نقاط مشترکی که در مذهب شیعه و سنی وجود دارد دل ها را به هم نزدیک می کند و باید بیشتر به مشترکات توجه شود.

 

امام جمعه اهل سنت تالش با بیان این که همدلی و اعتماد ثمره آن وحدت و یگانگی است، گفت: علمای شیعه و سنی در راستای ترویج فرهنگ انسجام و همدلی در ایران حرکت می کنند.

 

حجت لاسلام خانی پور با تاکید بر این که مردم ایران اسلامی در زیر چتر ولایت فقیه از امنیت برخوردارند و به محض اینکه ندای رهبر انقلاب در ارتباط با وحدت را شنیدند به آن لبیک گفتند، افزود: ایجاد عدالت در جامعه وحدت می آورد.

 

وی با بیان این که مسؤولان جمهوری اسلامی آنچه را که حق بندگان خدا است با تلاش آماده می کنند، گفت: مساجدی که بعد از انقلاب ایلامی در شهرستان های اهل سنت گیلان ساخته شد در زیر سایه تلاش مسئولان نظام جمهوری اسلامی بنا شد.

 

مدیر حوزه علمیه اهل سنت گیلان با اشاره به جنایت هایی که داعش و تکفیری ها در عراق و سوریه ایجاد کردند تصریح کرد: هیچ مسلمانی در هیچ جایی از دنیا آن را تایید نمی کند و تکفیری ها و داعش ها بوی از اسلام نبرده اند.

 

وی با اشاره به وحدت اجتماعی ملت ایران در عرصه های مختلف افزود: ما نباید در سایه آرامش امروزی فکر کنیم که در امنیت هستیم چرا که تلاش دشمنان اسلام و به ویژه امریکا این است که در ممالک اسلامی تفرقه ایجاد کند تا مانع از پیشرفت آنها شود.

 

حجت الاسلام خانی پور با بیان این که هدف دشمن این است که تفرات افراطی را تقئیت کند خاطرنشان کرد: اما علمای شیعه و سنی آگاه و هوشیار هستند و با وحدت و انسجام توطئه های دشمن را خنثی می کنند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات