۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۲۳۹۲۱۸
استاندار قم:

خانواده‌های قرآنی نسبت به مفاسد مصونیت دارند

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با اشاره به برکات و نقش قرآن در خانواده‏ها زندگی، گفت: در خانواده‏هایی که با قرآن ارتباط ندارند مشکلات فراوانی از جمله بیکاری، سرقت و اعتیاد وجود دارد؛ در مقابل خانواده‏هایی که از وجود قرآن در زندگی خود بهره می‏برند، از زشتی‏ها و گرفتاری‏ها به دور هستند؛ نگاهی که همواره به قرآن دوخته شده باشد، مانع نگاه به نامحرم می‏شود.
حجت‌الاسلام صالحي منش استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش، استاندار قم، در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در مجتمع فرهنگی آموزشی امازاده سید علی(ع) قم برگزار شده بود، با اشاره به روایت «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی» گفت: پیامبر اکرم(ص) در این روایت، قرآن و اهل بیت(ع) خود را برای مسلمانان به ودیعه گذاشته‏ است تا از گمراهی دوری کنند.

 

استاندار قم در ادامه سخنان خود به تاکیدات مکرر رهبرمعظم انقلاب بر ترویج و گسترش فرهنگ قرآن اشاره کرد و افزود: همتی که مقام معظم رهبری در قرائت و حفظ قرآن گذاشته‏اند، قابل مشاهده است؛ امروزه می‏توانیم ادعا کنیم که یک جامعه‏ی قرآنی داریم.

 

وی با تاکید بر قدردانی از انس و همراهی با قرآن، گفت: اگر امروز جامعه در حال پیشرفت و رشد است، مرهون برکات قرآن و عزیزان قرآنی هستیم؛ با چنگ زدن بر قرآن و عترت می‏توانیم جامعه را از گمراهی دور نگاه داریم؛ باید اهتمام جدی به خواندن، حفظ و عمل به قرآن کریم داشته باشیم؛ تنها کتابی که خواندن، گوش کردن و حتی نگاه کردن به آن ثواب دارد قرآن کریم است.

 

حجت الاسلام صالحی منش در خصوص وسایل ارتباط جمعی در جهان سوم گفت: تمام وسایل ارتباط جمعی امروز در تلاش هستند تا جامعه اسلامی را از اهل بیت(ع) و اسلام دور کنند و وسایل ارتباط جمعی در جهان سوم جز مفسده محصول دیگری ندارد؛ تنها چیزی که جامعه را در برابر این مفاسد حفظ کرده، قرآن کریم است.

 

وی از وجود برکات و نقش قرآن در خانواده‏ها، گفت: متاسفانه مشاهده می‏کنیم در خانواده‏هایی که با قرآن ارتباط ندارند مشکلات فراوانی از جمله بیکاری، سرقت و اعتیاد وجود دارد؛ در مقابل خانواده‏هایی که از وجود قرآن در زندگی خود بهره می‏برند، شاهد هستیم که باعث شده تا از زشتی‏ها و گرفتاری‏ها به دور باشند؛ نگاهی که همواره به قرآن دوخته شده باشد، مانع نگاه به نامحرم می‏شود.

 

استاندار قم، در بخش پایانی سخنان خود گفت: قم، مهد قرآن و پرورش مراجع و روحانیون بزرگ است؛ زیر ساخت‏های فراوانی در زمینه قرآنی در قم وجود دارد و باید تلاش شود این مسابقات قرآنی با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر، با میزبانی قم برگزار شود.

 

گفتنی است این مراسم با حضور نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی،مدیر کل امور اوقاف و امور خیریه استان، رییس شورای اسلامی شهر و دیگر مسؤولان استان قم برگزار شد./840/پ202/ف

 

ارسال نظرات