۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۳۹۲۶۱
آیت الله نورمفیدی:

حفظ وحدت و برادری مهم ترین تکلیف امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که امروز دشمن وحدت مسمانان که یک دستور الهی است را هدف قرار داده است، گفت: همه مسمانان مکلفند وحدت را همانند نماز خود حفظ کنند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آالله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت گفت: برخی فکر می کنند وحدتی که امام راحل مطرح کردند تاکتیکی است که تنها در یک مقطع زمانی کاربرد دارد، اما باید گفت اینطور نیست.

 

وی با بیان این که پایه گذار وحدت اسلام، ذات خداوند است، افزود: به همین دلیل بزرگان اسلامی، علما و اندیشمندان و آنان که آگاه و دلسوز بودند همیشه طی قرون و اعصار شعار وحدت را سر می دادند و برای این که امت اسلامی با همه تفاوت هایی که از نظر مذهبی وجود دارد زیر پرچم واحد قرار بگیرند، تلاش می کردند.

 

امام جمعه گرگان، وحدت را برخواسته از متن کتاب آسمانی و دستور ذات اقدس الهی دانست و گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی حرف از وحدت می زند چیزی است که خدای متعال در قرآن ما را به آن دعوت می کند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران، گفت: این آیه، آیه معروفی است که خداوند در آن می فرماید «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» به این معنی است که چنگ به ریسمان قرآن بزنید و از هم متفرق نشوید.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: در این آیه تاکید شده به یاد بیاورید همه با هم دشمن بودید و قبل از آمدن پیامبر اسلام(ص) با هم دعوا داشتید، و این خدا بود که دل های شما را به هم نزدیک کرد.

 

وی در ادامه به آیه 46 سوره انفال اشاره کرد و گفت: در این سوره با بیان «اطیعو الله و اطیعوالرسول» خداوند می فرماید از خدا و پیامبر اطاعت کنید و به جان هم نیافتید زیرا اگر تنازع بوجود بیاید سست می شوید و قدرت خود را از دست می دهید.

 

نماینده مردم گرگان در خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سعی و تلاش همه مسلمانان و مذاهب اطاعت از فرمان خدا و رسول خدا است و دستور پیامبر خدا هم این است که با هم نزاع نکنید.

 

وی با اشاره به این که آیه ای که روشن تر این مطلب را بیان می کند آیه سوره مبارکه فتح آیه 29 است که در آن آمده است «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ»، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرستاده خدا است و آن هایی که با این پیامبر هستند، اینان در مقابل دشمنان محکم هستند اما بین خودشان با هم مهربان و برادرند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که همه مسلمانان پیرو پیامبر هستند، غیر از آن ها که با رفتارشان تیشه به ریشه اسلامی می زنند، خاطرنشان کرد: دشمن به جان اسلام افتاده و با شیعه و سنی مخالف است و امروز همه مسلمانان مکلف هستند وحدت را همانند نماز خود حفظ کنند زیرا تفرقه، ساخته دشمن و برای نابودی اسلام است.

 

وی با تاکید بر این که وحدت خواست خدا و پیامبر است و باعث قدرت مسلمانان می شود، افزود: در استان ما باید خدا را شکر کنیم که دشمن نتوانست اختلاف مذهبی درست کند یا از راه اختلاف مذهبی نزاع به وجود بیاورد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان مجدد این که خدا را شکر می کنیم که این وحدت رعایت می شود، خاطرنشان کرد: اختلاف مذهب نباید باعث شود ما در مقابل هم قرار بگیریم زیرا دشمن تلاش دارد اختلافات مذهبی تنازع شود و این دام دشمن است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات