۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۳۹۲۹۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تقویت وحدت با تکیه بر مشترکات دینی از اولویت های تبلیغات اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: تقویت وحدت بین پیروان مذاهب اسلامی با تکیه بر مشترکات دینی از اولویت های نهاد تبلیغات اسلامی در این استان به شمار می رود.
حجت الاسلام روحاني نيا مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرا رسیدن میلاد مسعود حضرت محمد(ص)، پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت، ضمن تبریک به این مناسبت، اظهار کرد: در استان خراسان شمالی پیروان مذاهب شیعه و سنی در کمال وحدت و انسجام اسلامی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

 

وی با اشاره به مراودات و ارتباطات تنگاتنگ بین پیروان اهل سنت و شیعیان در استان خراسان شمالی، اضافه کرد: خوشبختانه در این استان تقریبا اختلافات و موضوعات فرقه ای به طور کلی نمود نداشته و همه افراد اعم از شیعه و سنی برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه با اشاره به اقدامات و فعالیت های نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در راستای تقویت وحدت و افزایش انسجام اسلامی در این استان، خاطرنشان کرد: تقویت وحدت و هم گرایی بین پیروان مذاهب اسلامی با تکیه بر مشترکات دینی، حمایت و پشتیبانی از فعالیت های مراکز فرهنگی شیعی به منظور تعمیق و تحکیم باورهای دینی و مذهبی شیعیان در مناطق سنی نشین و مقابله با فرقه ها و جریان های فکری انحرافی از جمله اقدامات این نهاد در استان به شمار می روند.

 

وی تقویت وحدت بین پیروان مذاهب اسلامی با تکیه بر مشترکات دینی را یکی از اولویت های مهم نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: همچنین ایجاد حسن تفاهم و روابط دوستانه بین علمای شیعه و اهل سنت، گسترش و تقویت فرهنگ دینی در میان پیروان مذاهب اسلامی و پیشگیری از آسیب های ناشی از اختلافات مذهبی و اهانت به مقدسات یکدیگر از دیگر اقدامات و فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی و ادارات تابعه این نهاد در شهرستان ها محسوب می شوند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی گفت: بهره گیری از توانمندی های علمای شیعه و اهل سنت در تحقق و عینیت بخشیدن به دستورات متعالی قرآن کریم، گسترش و اشاعه فرهنگ متعالی اسلام و اهل بیت(ع) در بین شیعیان مناطق سنی نشین، تقویت بنیه دینی و باورهای عقیدتی نوجوانان و جوانان و نشر معارف قرآنی در بین مخاطبین مناطق ویژه برخی دیگر از اولویت ها و فعالیت های نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در راستای تقویت وحدت و انسجام اسلامی بین پیروان مذاهب شیعه و سنی در این استان هستند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به عناوین طرح های اجرا شده در این حوزه، اضافه کرد: آموزش معلمان مناطق ویژه، آموزش نحله های انحرافی و عرفان های نوظهور، حمایت از چهره های تقریبی، اعزام مبلغ خاص، برگزاری گفتمان های دینی، حمایت از برنامه های فرهنگی مساجد مناطق ویژه، اجرای برنامه های وحدت، نشست علمای شیعه و سنی، تربیت مربی نحله های انحرافی، برگزاری دوره های آموزشی تفسیر تطبیقی و دوره آموزشی عرفان اسلامی و ... برخی از طرح های اجرا شده در این زمینه در مناطق مختلف استان خراسان شمالی هستند.

 

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 900 هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

 

یادآور می شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)، (دوازدهم ربیع الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد./9314/ت302/ب5

ارسال نظرات