۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۳۹۳۹۴
امام جمعه تالش:

هفته وحدت موجب دفع دیدگاه های انحرافی در مذاهب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تالش با بیان این که هفته وحدت موجب دفع ایده‌‌ها و دیدگاه های انحرافی در مذاهب اسلامی و مایه اتحاد و همدلی میان مسلمانان است، گفت: امروز دشمنان اسلام تحقق منافع شوم خود را در تفرقه و اختلاف میان مسلمانان می دانند.
هفته وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام حسین انصاری، امام جمعه تالش امروز در دیدار علمای اهل سنت این استان با استاندار گیلان در سالن اجتماعات  شهید انصاری استانداری با اشاره به این که برادری و برابری در غرب گیلان بین برادران اهل سنت و شیعه به طور کامل برقرار است، افزود: ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب همواره منادی وحدت شیعه و سنی بوده و است.

 

امام جمعه تالش، انقلاب اسلامی ایران را پیام رسان وحدت در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان پرچم دار وحدت در میان مسلمین جهان گفتمان همبستگی را در دنیای اسلام نهادینه کرده است.

 

استاد حوزه علمیه گیلان با بیان این که هیچ مشکلی بین علمای شیعه و سنی در غرب گیلان وجود ندارد، گفت: وحدت عمل به معنای واقعی در بین مردم این منطقه حاکم است.

 

امام جمعه تالش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم وحدت هرچه بیشتر بین شیعه و سنی تصریح کرد: امروز هرکس خلاف وحدت حرفی بزند به یقین  مزدور دشمن است.

 

وی با اشاره به ظهور شیعیان انگلیسی در فضای مجازی افزود: این افراد تنها عنوان شیعه را بر خود نهاده اند و در حقیقت با حرکاتی که در سایت ها انجام می دهند به عنوان شیعه توهین می کنند.

 

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر این که توهین به مقدسات اهل تسنن از دیدگاه ما حرام است، خاطرنشان کرد: در منطقه تالش شیعه و سنی با کمال برابری و برادری باهم زندگی می کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های گروه های تکفیری نظیر داعش و النصره در کشورهای عراق و سوریه افزود: صهیونیست ها و آمریکایی ها اتاق فکر تکفیری و داعشی ها هستند و استکبار داعش و گرو ه های تکفیری را برای  از بین بردن اسلام ایجاد کرده است.

 

استاد حوزه علمیه گیلان، وحدت را نیاز حیاتی امروز جامعه اسلامی دانست و با بیان این که هر اقدامی که باعث ایجاد تفرفه و اختلاف میان امت اسلامی شود جایز نیست، خاطرنشان کرد: اختلاف و تفرقه موجب سوء استفاده دشمنان از کشورهای اسلامی می شود.

 

وی جلوگیری از ایجاد تفرقه از سوی دشمنان را یکی از مهم ترین پیام های هفته وحدت دانست و گفت: مسلمانان باید در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت، مجال تفرقه‌ افکنی را از بیگانگان بگیرند.

 

امام جمعه تالش با بیان این که هفته وحدت موجب دفع ایده‌‌ها و دیدگاه های انحرافی در مذاهب اسلامی و مایه اتحاد و همدلی میان مسلمانان است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام تحقق منافع شوم خود را در تفرقه و اختلاف میان مسلمانان می دانند.

 

حجت الاسلام انصاری با بیان این که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره دغدغه وحدت امت اسلامی را داشته و دارند، تصریح کرد: اکنون که در هفته وحدت قرار داریم باید این میراث گران ‏سنگ امام راحل را پاس بداریم و با همه توان، در مسیر تحقق اتحاد اسلامی بکوشیم./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات