۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۳۹۴۰۲
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

برخی خانواده ها کانون آرامش، رحمت و صمیمیت نیستند

خبرگزاری رسا ـ معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سالانه ۱۶۰ هزار نفر رویداد ازدواج در کشور رخ می دهد که یک چهارم آن به طلاق می انجامد و سالانه ۴۰ هزار مطلقه مرد و زن به جامعه افزوده می شود که ۷۰ درصد آنها زیر ۳۰ سال هستند، برنامه ریزی و مدیریت افراد مطلقه مسأله مهم و ضروری است.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در همایش ازدواج و سبک زندگی اسلامی که در شهر همدان برگزار شد، بیان کرد: ازدواجی که بر اساس آموزه های دینی و مورد رضایت الهی باشد آرامش دهنده قلوب و رفع کننده نیازها است، خداوند در آیه آخر سوره فرقان نیز می فرماید ازدواج به گونه ای باشد که موجب آرامش و شادی شود و در آینده فرزندان مفید برای بشریت داشته باشد.


وی ادامه داد: سالانه 160 هزار نفر رویداد ازدواج در کشور رخ می دهد که یک چهارم آن به طلاق می انجامد و سالانه 40 هزار مطلقه مرد و زن به جامعه  افزوده می شود که 70 درصد آنها زیر 30 سال هستند، برنامه ریزی و مدیریت افراد مطلقه مسئله مهم و ضروری است.


گلزاری خاطر نشان کرد: خداوند متعال به طور طبیعی غریزه ای در همه موجودان از جمله انسان قرار داده است و اگر این غرائض هدایت و کنترل نشود انسان را دچار مشکل می کند، حدود 30 درصد زوج ها در کشور در مورد مسائل جنسی مشکل دارند.


وی افزود: بعد از این که بین زوج ها عقد منعقد می شود و زندگی مشترک شکل می گیرد، سه مسیر در آینده زوج قرار دارد؛ نخست بالندگی و ایجاد یک زندگی خوب، دوم ادامه زندگی  همراه با آشفتگی و سوم طلاق و از هم گسستگی زوج ها؛ اگر سه مسأله مهم انتخاب همسر مناسب، مراقبت و آموزش مداوم و مشاوره در هنگام ضرورت در نظر گرفته شود کانون خانواده گرم و زندگی در مسیر صمیمیت خود قرار می گیرد. 


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: فعالیت سایت های همسریابی غیر قانونی است و تعداد مؤسساتی که بدون صلاحیت در این زمینه فعالیت دارند زیاد است.


گلزاری با بیان اینکه گسستگی در همدان 17 درصد است و از هر 100 ازدواج در همدان 17 مورد آن به طلاق منجر می شود، گفت: برخی از خانواده ها شکل گرفته  و در حال زندگی هستند اما کانون آرامش، مودت و رحمت نیست و طلاق عاطفی رخ داده یا در آن کودک آزاری و همسر آزاری زیاد است و آشفته هستند اما به دلایلی طلاق نمی گیرند و به این زندگی ادامه می دهند.


معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امروز امر ازدواج در کشور به دلیل برخی از مشکلات و معضلات به تعویق افتاده است گفت:مشکلات فرهنگی و اجتماعی از جمله نبود اشتغال، انگیزه برای ازدواج و ترس از ازدواج مهمترین معضل برای ازدواج جوانان است، برخی از مشکلات فرهنگی نیز همچون ترس از دست دادن آزادی کاذب و نیافتن همسر مناسب تجرد های ناخواسته را در کشور به وجود آورده است.


گلزاری با بیان اینکه اگر ازدواج سالم باشد همسران با گذشت زمان به یکدیگر علاقمند تر و وابسته تر می شوند، بیان کرد: شخصیت برخی از افراد روی گسل زلزله است و باید این افراد را قبل از ازدواج شناخت و انتخاب مناسب داشت، عدم اعتیاد، عدم داشتن ارتباط قبل از ازدواج، نداشتن اختلالات شخصیتی و نداشتن ناتوانی جنسی ملاک های مفیدی در انتخاب همسر هستند.

 

گلزاری با بیان اینکه باید در ادارات دولتی برای پیدا کردن مجرد ها جدی عمل شود، بیان کرد: مسئولان مجرد ها را شناسایی و با کمک مشاوره به هم برسانند.


وی تأکید کرد: متأسفانه مسأله ازدواج در کشور با چالش های جدی مواجه است، بنیان خانواده در دنیا دچار بحران شده به نحوی که صاحب نظران معتقدند خانواده کارکردهای خود را از دست داده و در حال زوال است، انتخاب همسر در در خیابان، اینترنت، چت، فیس بوک، فضای مجازی و مواردی از این قبیل نمی تواند منجر به شکل گیری زندگی موفق شود.


گلزاری همچنین از راه اندازی سایت همسر گزینی در کشور خبر داد و بیان کرد: بر خلاف معمول در این سایت دختران و پسران ثبت نام نمی کنند بلکه واسطه هایی که زوج ها را برای ازدواج در نظر دارند در این سایت ثبت نام کرده و مشاوره می گیرند و در صورتی که طرفین مناسب یکدیگر باشند معرفی و اقدامات بعدی انجام می شود.


معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در سفر یک روزه خود به استان همدان در برنامه های مختلفی از جمله نشست با خبرنگاران استان همدان،نشست هم اندیشی با فعالان سازمانهای مردم نهاد در حوزه جوانان استان همدان و همایش سبک زندگی اسلامی شرکت کرد./967/پ202/ب6

ارسال نظرات