۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۳۹۶۶۶
استاد حوزه و دانشگاه:

قرآن و اهل بیت پیامبر تنها راه سعادت و تعالی امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که امروز جهان اسلام بیش از هر زمانی دیگر به وحدت، اتحاد، صلح، برادری و آرامش نیاز دارد، گفت: در چنین شرایط بحرانی امت اسلامی باید در زیر پرچم قرآن و اهل بیت پیامبر تنها راه وحدت و همبستگی را در پیش گیرند که تنها راه سعادت و تعالی امت پیامبر نیز همین مسأله است.
استاد حوزه ودانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام عبدالله احمد نژاد، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در این شهرستان برگزار شد گفت: امروز شطرنج بازان قهار استکبار در عرصه سیاسی، اقتصادی و جنگ پشت یک میز جمع شدند تا با ناامن کردن منطقه و کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه، فتنه، آشوب، ترور و بمب‌گذاری و جنگ‌های داخلی به بهانه آزادی و مبارزه با تروریسم و سلاح هسته ای جولان دهند.

 

حجت الاسلام احمد نژاد با اشاره به آیه 52 سوره مؤمنون گفت: در این آیه شریفه خداوند از خدا، رسول، دین و امت واحد صحبت به میان آروده است و همه مذاهب اسلامی علیرغم اختلاف نظر و سلیقه با پایبندی به کلیات و اصول دین اسلام که به صراحت در قرآن اشاره شده است، باید به یک امت واحد به نام جهان اسلام و وحدت دینی اسلامی بیاندیشید و اختلاف در مذاهب نباید به اختلاف در دین منجر شود.

 

وی با تأکید بر این که همه مذاهب اسلامی باید زیر خیمه یک دین مشترک از تفرقه پرهیز کنند، افزود: خداوند در آیه 46 سوره انفال این گونه اشاره می فرماید: و پیرو فرمان خدا باشید و هرگز راه اختلاف و نزاع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد بلکه باید یک دل پایدار و صبور باشید که خدا با صابران است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امت اسلامی باید از هرگونه تفرقه و ایجاد شکاف میان خود به شدت پرهیز کند و بر وحدت و همدلی و یکدل بودن استوار باشند، تصریح کرد: اگر وحدت و همبستگی میان امت اسلامی حاکم باشد بر قدرت و عظمت جهان اسلام افزوده خواهد شد.

 

حجت الاسلام احمد نژاد با بیان این که ما شیعیان به موضوع غدیر اعتقاد راسخ داریم و معتقدیم که بر حضرت علی(ع) و خاندان او ستم روا شده است، گفت: مسأله غدیر صرف بیان خویشاوندی و دوستی بین پیامبر و حضرت علی(ع) نبوده بلکه با صراحت به خلافت، جانشینی و امامت حضرت علی(ع) اشاره شد.

 

استاد حوزه علمیه محمود آباد ادامه داد: آنچه در اینجا اهمیت دارد این است که با وجود این اختلاف نظر باز هم همه مذاهب مقدس را برادر دینی می شناسیم و معتقدیم همه مسلمانان جهان باید برادر، یکدل و متحد باشند و از تفرقه و مجادله در دین و آیین به شدت پرهیز کنند و بر خط مشی که قرآن به صراحت مشخص کرد گام بردارند.

 

وی اظهار داشت: امت بزرگ اسلام باید از برادرکشی، اختلاف‌ و جنگ‌های داخلی پرهیز کنند و همه قدرت و عظمت خود را در راه جهاد با کفار، منافق و استکبار به کار گیرند.

 

حجت الاسلام احمد نژاد با بیان این که امت اسلام با هر مذهبی هتک حرمت به دین مبین اسلام، آتش زدن کتب آسمانی و توهین به پیامبر اسلام را تحمل نخواهند کرد، گفت: دشمنان با اختلاف و تفرقه بین شیعیان، اهل تسنن و دامن زدن به اختلافات مذهبی، به راه انداختن جریان‌های تکفیری و وهابی، اختلافات اعراب، توهین به مقدسات مذاهب، پرورش و حمایت گروهک های تروریستی داعش و النصره، ایجاد جنگ های داخلی و هرج و مرج در بین کشورهای جهان اسلام به دنبال حفظ منابع سیاسی اقتصادی خود و ضربه زدن به دین و امت اسلامی هستند تا جهان اسلام را به تضعیف بکشاند و وحدت دینی را سلب کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که امروز جهان اسلام بیش از هر زمانی دیگر به وحدت، اتحاد، صلح، برادری و آرامش نیاز دارد، تصریح کرد: در چنین شرایط بحرانی امت اسلامی باید در زیر پرچم قرآن و اهل بیت پیامبر تنها راه وحدت و همبستگی را در پیش گیرند که تنها راه سعادت و تعالی امت پیامبر نیز همین مسأله است.

 

وی خاطرنشان کرد: جهان اسلام علیرغم اختلافات مذهبی با پایبندی به اصول و کلیات مشترک در دین با هم‌اندیشی، مناظره‌های صحیح، اصولی و رجوع به کتاب آسمانی قرآن و دیگر منابع مورد تایید مذاهب‌های مختلف، بهره‌گیری از اندیشمندان و دانشمندان دینی باید به وحدت، همدلی و اتحاد عمل دست پیدا کنند.

 

حجت الاسلام احمد نژاد افزود: امت اسلامی باید با وحدت و همدلی به جهاد و قیام در برابر استکبار برخیزند و با پرهیز از مجادله و تفرقه به دشمن اجازه ندهند نقشه ها و مکرهای شوم خود را در منطقه و جهان اسلام پیاده کنند و به اهداف پلید و کثیف خود دست یابند چون تنها در سایه وحدت و همدلی می توان دست‌های استکبار را قطع کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات