۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۳۹۶۹۴
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

تفرقه میان امت اسلامی با هدف تأمین منافع استعماری و استکباری دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و وفاق است،گفت: هرگونه اختلاف و تفرقه در میان مسلمانان تنها به نفع اهداف استعماری و استکباری دشمنان اسلام خواهد بود.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار با مدیر و طلاب مدرسه علمیه اهل سنت شهر کلاله که با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان برگزار شد، گفت: جامعه‏، زمانی به معناى واقعى اسلامىِ خواهد بود، که روش خود را با سیره عملی پیامبر منطبق کند.

 

وی افزود: با توجه به این که همه تلاش پیامبر گرامی اسلام در جهت وحدت بین مسلمانان و دوری از تفرقه و اختلافات قومی و قبیله ای بوده است؛ به همین دلیل  باید حوزه های علمیه شیعیان و اهل سنت به عنوان مروجین فرهنگ دینی، تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان با همه امکانات خود تلاش می کنند که با ایجاد اختلاف بین شیعیان و برادران اهل سنت، به مقاصد شوم خود دست یابند، اما جامعه اسلامی با درایت همیشگی خود برنامه های آنان را نقش بر آب خواهند کرد.

 

وی با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و وفاق است، تصریح کرد: هرگونه اختلاف و تفرقه در میان مسلمانان تنها به نفع اهداف استعماری و استکباری دشمنان اسلام خواهد بود.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که مهم‌ترین هدف و برنامه دشمن تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی است، تأکید کرد: مسلمانان جهان نباید اجازه دهند که برخی اختلاف ها زمینه ای را برای سوء استفاده دشمنان فراهم کند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه طلاب به مسائل روز دنیای اسلام تأکید کرد و گفت:  در حال حاضر یکی از موضوعاتی که طلاب  در کنار درس‌هایشان باید به آن توجه داشته باشند بحث ضرورت آگاهی نسبت به زمانه است که باید آموزه های دین را نیازهای جامعه تطبیق دهند.

 

وی با تأکید براین که طلاب نباید نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت باشند، ادامه داد: کسانی که آگاه به زمان هستند در مقابل شبهات پایداری و دچار گمراهی نمی شوند.

 

حجت الاسلام غفاری، ایجاد شبهه در دین مبین و خلط بین حق و باطل را از دیگر برنامه های دشمن در جهت تضعیف اسلام ناب دانست و بیان داشت: دشمنان می خواهند با غبار آلود کردن فضای جامعه، مسلمانان را در تشخیص حق و باطل گمراه کنند که طلاب باید توطئه های دشمنان را به درستی رصد و  شیوه های دشمن را شناخته و متناسب با آن راهبرد تعیین کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به برکت انقلاب اسلامی، رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، همه امکانات و بسترهای لازم برای ما فراهم شد تا آموزه های دینی و مکتب وحیانی اسلام به مردم ابلاغ شود.

 

وی، رساندن پیام دینی به جوامع را تکلیف ذاتی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل این مرکز مهم و اثرگذار دینی بر خود وظیفه می داند که جهت ساماندهی و نهادینه سازی فرهنگ دینی و گسترش آن در همه ابعاد زندگی تلاش کند.

 

حجت الاسلام وردانی، مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته وحدت بیان داشت: سالروز میلاد خجسته پیامبر گرامی اسلام که منادی وحدت مسلمین بودند باید به عنوان یک امر مهم و  حیاتی در کشور به خصوص مناطق سنی نشین مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ و حوزه های علمیه به عنوان سنگربانان کیان اعتقادی و احیاگر ارزش های اسلامی، باید در این زمینه پیش قدم باشند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات