۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۳۹۷۵۷

طلاب مراغه‌ای در دوره‌های حفظ قرآن شرکت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در شمالغرب کشور گفت: طلاب جوان و مستعد مراغه‌ای قرآن کریم را در مدت یک سال حفظ می کنند.
قرآن کريم

یوسف انوری، مدیر مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در شمالغرب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، از اجرای ویژه برنامه های قرآنی برای طلاب مدارس علمیه این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده تا طلاب جوان و مستعد مراغه‌ای قرآن کریم را در مدت یک سال حفظ کنند.

 


وی با اشاره به این‌که مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم با نام مبارک حضرت زهرا(س) متبرک شده است، خاطرنشان کرد: فعالان این موئسسه تلاش دارند با ارایه ویژه برنامه های جذاب، جوان‌پسند و مبتنی بر آخرین یافته‌های علمی جوانان را به حفظ قرآن کریم تشویق کنند.

 


انوری با بیان این‌که این موئسسه در مراغه به عنوان مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم فعالیت دارد، گفت: جوانان با استعدادی از شهر های مختلف کشور جهت حفظ قرآن کریم در این مدرسه در حال تحصیل هستند، با این توضیح که مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن شمالغرب کشور در استان آذربایجان شرقی و تنها در شهر مراغه فعالیت دارد.

 


مدیر مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن شمالغرب کشور هم چنین از حضور و فعالیت طلاب جوان در این مرکز قرآنی خبر داد و اظهار داشت: طلاب با استعداد و جوان از حوزه های علمیه برادران مراغه با حضور در این مدرسه تنها در مدت یک سال حافظ قرآن کریم می‌شوند که این مسأله تأثیر بسزایی در فهم دیگر علوم حوزوی برای ایشان به همراه دارد.

 


وی با بیان این‌که مدرسه حفظ قرآن مراغه در کنار امامزاده ابرهیم چکان و در فضایی معنوی قرآن کریم به صورت شبانه روزی فعالیت دارد، افزود: تمامی برنامه‌اهی این مرکز در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در سراسر کشور است.

 


انوری در ادامه تصریح کرد: عدم توجه برخی از مسؤولان فرهنگی و عدم اختصاص بودجه کافی باعث شده تا برخی از طرح های این مؤسسه که می تواند شرایط تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم را فراهم آورد با وقفه روبه‌رو شود، این مؤسسه آماده است در صورت تعامل متولیان امر، مردم و خیراندیشان قرآن یاور، انقلابی در عرصه گسترش فرهنگ قرآنی کشور به وجود آورد.

 


مدیر مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن شمالغرب کشور در پایان یادآور شد: این مرکز با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن و معارف قرآنی خصوصا حفظ قرآن، مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان، نهادینه کردن فرهنگ ناب و اصیل اسلام محمدی و اجرای منویات رهبری فعال است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات