۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۳۹۸۶۱
رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضای حوزه علمیه قم:

روحانیت و مرجعیت پرچمدار قیام 19 دی بود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضای حوزه علمیه قم قیام 19 دی و حماسه نهم دی را حاصل بصیرت مردم توصیف کرد و گفت: پیشتاز بودن روحانیت در انقلاب برای هیچ کس پوشیده نیست و مهم آن است که روحانیت با آگاهی دادن به مردم نسبت به لایه های فکری مخرب در جامعه اطلاع رسانی کنند.
حسيني زاد
حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا قیام 19 دی 56 مردم قم را به مسائل دینی و احکام آن بسیار مقید و پایبند توصیف کرد و گفت: قیام نوزده دی به خاطر سعی رژیم ستم شاهی در کمرنگ کردن احکام و اصول دین و وابستگی روز افزون شاه و حکومت او به حکومت های ظالم و لائیک مانند آمریکا بود؛ مردم احساس کردند که رژیم شاه به دنبال نابود کردن اسلام است و از طرفی روز به روز تسلط مستکبرین و صهیونیسم جهانی بر ایران بیشتر می شود.
 
رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم دلیل به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی را قیام مردم قم و لبیک گفتن به مرجعیت دانست و ادامه داد: انقلاب نتیجه ظلم هایی بود که رژیم ستم شاهی در جامعه اسلامی انجام داده بود؛ انقلاب اسلامی با شهامت مردم قم، طلاب و روحانیت و به برکت نوزده دی آغاز شد و با نابودی رژیم پهلوی و برپایی جمهوری اسلامی ایران به نتیجه رسید.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد با تبیین جایگاه مرجعیت در مذهب تشیع افزود: مرجعیت در مذهب تشیع جانشین امام عصر است؛ در سال 56 مرجعیت پیشتاز قیام نوزده دی شد و مردم نیز که این مقام را در رفیع ترین درجات دینی می دیدند به پیروی و حمایت از آن برخواستند و با دفاع از امام راحل (ع) و دیگر مراجع زمینه های برپایی حکومت اسلامی را آماده کردند.
 
وی بصیرت مردم در 9 دی 88 را مشابه 19 دی 56 توصیف کرد و اظهار داشت: ملت ایران 9 دی 88 زمینه برگشت استعمار پیر به سرکردگی آمریکا، انگلستان و لایه هایی از صهیونیست را در جامعه دیدند که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
 
رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضای حوزه علمیه قم گفت: دشمنان اسلام در حال وارد کردن استعماری جدید به کشور بودند که مردم همانند سال 56 با بصیرت، لایه های پنهان حرکات و توطئه جدید دشمن را شناختند و در دفاع از امامت شیعه، ولایت فقیه و دیگر ارزش های اسلامی به صحنه آمدند و نقشه دشمنان نظام و اسلام را نقش بر آب کردند.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد ادامه داد: 19 دی سرآغاز تشکیل حکومت اسلامی و نهم دی استوار کننده پایه های نظام بود که خود انقلاب دیگری بعد از انقلاب اسلامی ایران می‏تواند نامیده شود.
 
وی روحانیت را پرچمدار قیام 19 دی توصیف کرد و ادامه داد: پیشتاز بودن روحانیت در انقلاب برای هیچ کس پوشیده نیست؛ مهم آن است که روحانیت با آگاه دهی به مردم نسبت به لایه های فکری، عملی، فساد، بد حجابی، رشوه خواری و شعارهای مخفیانه اطلاع رسانی کنند تا مردم اهداف پیچیده استعمار پیر را به نحو احسن بشناسند و بدین گونه وظیفه بصیرت افزایی خود را در جامعه انجام دهند./836/ت302/ج
ارسال نظرات