۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۳۹۹۴۰

اخبار کوتاه اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس

خبرگزاری رسا ـ‌ برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم در امامزادگان، دیدار مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه با کارکنان و کسب رتبه اول روابط عمومی از سوی روابط عمومی اوقاف فارس بخشی از اخبار کوتاه این اداره کل است.
اداره کل اوقاف و امورخيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نی ریز بیان کرد: جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در امامزادگان نی ریز برگزار خواهد شد.

 

امامزادگان نی ریز میزبان جشن میلاد پیامبر


حجت الاسلام سید رضا رحمانی زاده خاطر نشان کرد: جشن میلاد در حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) زیرآب و امامزاده یوسف(ع) ده مورد برگزار می شود.


وی تصریح کرد: همچنین مراسم جشن و سرور در حرم مطهر امامزاده حسن(ع) و امامزاده حسین(ع) با سخنرانی آیت الله فقیه امام جمعه این شهرستان برگزار خواهد شد.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نی ریز بیان کرد: این مراسم ها با مولودی و پذیرایی و جشن و سرور برگزار می شود.
برای احیاء موقوفات دیدگاه اداری باید به دیدگاه خدمت رسانی تبدیل شود.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در نشست صمیمانه ای که در روز اول خدمت با کارکنان روابط عمومی و اداری خود داشت، سخنانی پیرامون تلاش جمعی جهت پیشرفت کاری سازمان ایراد کرد.


حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه فارس در جمع کارکنان روابط عمومی و امور اداری بیان کرد: سازمان اوقاف فارس عملکرد بسیار درخشانی در سال های اخیر داشته که این کارنامه درخشان حاصل تلاش مدیران مجرب و بالاخص اهتمام نیروهای اوقافی بوده است.


وی دیدگاه صرفا اداری کارکنان را رد کرده و گفت: جهت تقویت بیش از پیش این واحد سازمانی نیازمند کار مضاعف که این مهم میسر نخواهد بود مگر با همدلی، همکاری و تلاش مضاعفی که لازمه آن تغییر دیدگاه اداری به دیدگاه خدمات رسانی است، چرا که همه ما سرباز انقلابیم و در غیر این صورت کار بزرگی از پیش نمی رود.


حجت‌الاسلام موسوی موقوفات را متعلق به اباعبدالله الحسین(ع) وامانتی بزرگ بر دوش کارمندان اوقاف دانست و تصریح کرد: ما باید همه توان خود را به کار گیریم تا این امانت را همانگونه که هست به صاحب اصلی آن، ولی عصر(عج)، برسانیم.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس خاطرنشان کرد: خدمت در استان فارس و در جوار موقوفات ائمه اطهار و مضاجع شریف، فرصت و افتخار بزرگی است که نصیب ما شده و باید نهایت تلاش خود را با همکاری کلیه مدیران ستادی، ادارت نواحی و دفاتر نمایندگی در شهرستان ها به عمل آوریم، تا در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ و احیای سنت حسنه وقف همواره سربلند باشیم.

 

برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر و امام جعفر صادق در بقاع شاخص جهرم

 

به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) جشن بزرگی در بقاع شاخص جهرم برگزار می شود.


حجت الاسلام رسول نیک سرشت رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم ضمن عرض تبریک ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) در خصوص برنامه های میلاد در بقاع گفت: ویژه برنامه هایی متشکل از سخنرانی، مداحی و مولودی همراه با پذیرایی در روز میلاد و هفته وحدت در بقاع متبرکه خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه در پنج بقعه شاخص جهرم در هفته وحدت هر شب نماز جماعت و سخنرانی برگزار می‌شود، افزود: سخنرانی، مولودی خوانی و قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص) و همچنین زیارت امام جعفر صادق(ع) در حرم های مطهر امامزادگان فضل بن موسی(ع)، حسین(ع)، عبداللطیف و سیدمحمد(ع)، شهیدان(ع) و بی بی دوخواهران، توسط سخنرانان و مداحان محلی، برگزار خواهد شد.


حجت‌الاسلام نیک در بیان ویژه برنامه هایی که در امامزاده شهیدان خواهند داشت تصریح کرد: تجلیل از حافظان طرح ملی حفظ اوقاف از ویژه برنامه هایی خواهد بود که در امامزاده شهیدان(ع) خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه حضور یکرنگ مردم در موالید پیش رو سبب ازدیاد وحدت بین آنها می‌شود، اظهار کرد: باید همدلی در بین مردم به معنای واقعی ایجاد شود تا سربلندی اسلام به گوش جهانیان برسد.

 

برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم در حرم مطهر علی بن حمزه


رییس اوقاف ناحیه 3 شیراز بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن میلاد سرار نور و رحمت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) جشنی در حرم مهر علی بن حمزه(ع) برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام رحیم صفری گرایی خاطر نشان کرد: این مراسم 18 و 19 دیماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.
وی ادامه داد: سخنران این مراسم حاج سید ابوالحسن ذوالانواری و مداحی مداحان اهل بیت(ع) است.

 

برگزاری ایستگاه صلواتی به مناسبت میلاد نبی اکرم


رییس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن پیامبر راستی و امام جعفر صادق(ع) در حرم مطهر امامزادگان شهرستان اقلید ایستگاه های صلواتی برگزار خواهد شد.


علیرضا منوچهری اذعان داشت: بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر امامزاده عبدالرحمن(ع) مراسم جشن و سرور برگزار می شود.


وی تصریح کرد: در این مراسم حجت الاسلام
فتاحی به سخنرانی و محمد رفیعی به مولودی خوانی خواهد پرداخت؛ همچنین گروه کوثر نیز به اجرای تواشیح می پردازند.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید افزود: مراسم مشابهی نیز در حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) خنجشت در روز جمعه همراه با ایستگاه صلواتی برگزار خواهد شد.


منوچهری در پایان گفت: خلق و خوی پیامبر اکرم (ص) آنقدر نرم بود که مردم او را برای خویش همچون پدری دلسوز و مهربان می دانستند ، همه ی مردم نزد او از نظر حقوق در یک درجه قرار داشتند؛ مسلمانان باید از این اخلاق حسنه در زندگی خود استفاده کنند.

 

روابط عمومی اوقاف فارس رتبه عالی را کسب کرد


بنا به ارزیابی عملکرد سایت اطلاع رسانی استانها که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته است؛ عملکرد سایت اداره کل اوقاف فارس عالی ارزیابی شده است.


روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه در خصوص اطلاع رسانی و به روز رسانی اطلاعات و اخبار سایت این سازمان و رسانه های مختلف بسیار خوب عمل کرده است.


حسن ربیعی، مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل اوقاف از زحمات روابط عمومی اوقاف فارس تقدیر و تشکر به عمل آورد و خواستار حفظ این نوع عملکرد و ارتقای آن شد./839/پ203/ب4

 

ارسال نظرات