۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۳۹۹۵۰
پژوهشگر جامعةالمصطفی:

اهل بیت ظرفیتی عظیم برای تبلیغ دین اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر جامعةالمصطفی گفت: وجود اهل بیت(ع) ظرفیتی عظیم برای تبلیغ دین اسلام به ویژه مکتب تشیع است که باید از این ظرفیت در راستای معرفی و فراگیری دین اسلام به جهان استفاده شود.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام محمدعلی رضایی، محقق و پژوهشگر جامعةالمصطفی، امروز در ستاد برگزاری همایش میر سید علی همدانی، بیان کرد: جامعه‌المصطفی(ص) به عنوان یک مجموعه بین المللی علمی و آموزشی در قم، زیر نظر رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کند، این مؤسسه فعالیت‌های آموزشی اسلامی ـ انسانی را در خارج از کشور برعهده دارد و طلاب سایر کشورها که به ایران می‌آیند نیز زیر نظر این مجموعه مشغول به تحصیل و تحقیق هستند.

 

نماینده رییس جامعه‌المصطفی(ص) با اشاره به اینکه این مجموعه در همدان نیز در حال ایجاد شعبه است، تصریح کرد: در حال حاضر در 120 کشور فعالیت آموزشی داریم که سرمایه عظیمی برای تبلیغ و معرفی معارف اهل بیت(ع) است.  

 

وی ادامه داد: 50 هزار طلبه در داخل و خارج از کشور دراین مرکز دینی تحصیل کرده اند و هم اکنون تعداد قابل توجهی از طلاب این مرکز در شهرهای اصفهان، مشهد، قم، تهران و گرگان در مرحله فارغ التحصیلی هستند.

 

 وی تصریح کرد: وجود اهل بیت(ع) ظرفیتی عظیم برای تبلیغ دین اسلام به ویژه مکتب تشیع است که باید از این ظرفیت در راستای معرفی و فراگیری دین اسلام به جهان استفاده شود.

 

حجت الاسلام رضایی گفت: میر سید علی همدانی یکی از شخصیت های بزرگ دینی است که توانسته در تبلیغ و ترویج دین اسلام بسیار مؤثر باشد، برگزاری همایش میر سید علی همدانی ظرفیتی خوب برای تبلیغ دین اسلام است و آمادگی یونسکو برای برگزاری این همایش در تاجیکستان فرصتی مناسب برای معرفی این شخصیت بزرگ ایرانی است.

 

محقق و پژوهشگر جامعه المصطفی (ص) اظهار کرد: میر سید علی همدانی انقلاب بزرگی را در شبه‌قاره ایجاد کرد، جامعه المصطفی(ص) آماده همکاری برای برگزاری همایش این عالم جلیل القدر است و در این راستا تمام همت خود را به کار خواهد بست. 


حجت الاسلام رضایی گفت: متأسفانه در حوزه معرفی میر سیدعلی همدانی کم‌کاری شده است، امیدواریم با نامگذاری سال 2014 یا 2015 به نام میرسیدعلی همدانی توسط یونسکو فرصت خوبی برای معرفی شخصیت این عالم بزرگ پیدا شود./967/پ202/ب6

ارسال نظرات