۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۴۰۰۸۰
تولیت حوزه علمیه مروی:

مدرسه مروی، فیضیه تهران است/ ولایت فقیه سبب مصونیت ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه مروی با اشاره به اهمیت جایگاه این حوزه، گفت: حوزه مروی عالی ترین مدرسه ای است که می تواند در آینده جلوه علمی خود را نشان دهد.
آيت الله احمد محسني گرکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد محسنی گرکانی تولیت جدید مرسه علمیه مروی در مراسم تودیع و معارفه تولیت مدرسه مروی با اشاره به جایگاه علمی این مدرسه ابراز داشت: مدرسه مروی فیضیه تهران است، اگر فیضیه قم برای جهان اسلام است حوزه مروی عالی ترین مدرسه ای است که می تواند در آینده جلوه علمی خود را نشان دهد.

 

تولیت حوزه علمیه مروی با بیان اینکه هدف استکبار نابودی ایران اسلامی است، تصریح کرد: مصونیت ایران اسلامی به دلیل وجود ولایت فقیه است، از برکت فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه ایران در امنیت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی گرکانی افزود: دشمن از حضور با برکت مقام معظم رهبری خواب ندارد، ما باید قدردان این نظام باشیم وان شاء الله نظام مقدس جمهوری اسلامی به حکومت امام زمان(عج) متصل خواهد شد.

 

وی با اشاره به زحمات فراوان آیت الله مهدوی کنی(ره) خاطرنشان کرد: ایشان حقیقتا احیاگر موقوفات این مدرسه بودند، آیت الله مهدوی کنی(ره) اگر در بالاترین جایگاه قرار داشتند به درخواست مستمندان رسیدگی می کردند، امیدوارم بتوانیم خدمات آیت الله مهدوی کنی(ره) را ادامه داده و دراین مدرسه نمونه، پیشرفت بیشتری را ایجاد کنیم.

 

در این مراسم حجت الاسلام سعید مهدوی کنی با اشاره به انتصاب تولیت حوزه علمیه مروی گفت: اگر امروز از وجود آیت الله مهدوی کنی(ره) بی بهره ایم ولی با عنایت رهبر معظم انقلاب وجود شخصیتی همچون آیت الله محسنی گرکانی را داریم و ایشان نعمتی بعد از نعمت هستند.

 

وی افزود: مجموعه ای که امروز به عنوان یکی از حوزه های فعال کشور مطرح است طلاب، عالمان، ائمه جماعات و خطیبان گسترده ای را به جامعه عرضه داشته است، توفیقات بدست آمده حاصل تلاش مجموعه ای از اساتید، خدمتکاران و طلاب مختلفی بوده اند که در این سی سال مشغول بوده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری دراین مراسم با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتصاب آیت الله محسنی گرکانی گفت: رهبرانقلاب مقام علمی و تقوایی ایشان را تصدیق می کنند.

 

 وی در پایان سخنان خود حکم رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتصاب تولیت حوزه علمیه مروی را قرائت کردند./811/پ202/ب4

 

ارسال نظرات