۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۴۰۱۰۲
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

توجه به اخلاق محور فعالیت های علمی در حوزه است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و بزرگان حوزه همواره بر توجه به مباحث اخلاقی تاکید داشته و دارند، گفت: سیره علمی و اخلاقی مراجع تقلید و فقهای دینی ما بهترین الگو برای طلاب جوان است.
آمل معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست هم اندیشی معاونان تهذیب مدارس علمیه استان در حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به راهکارهای تقویت انگیزه طلاب، گفت: انگیزه نقش بسیار مهمی در پیشرفت انسان دارد و نوع نگاه و انگیزه طلاب از اهمیت والا و گرانقدری برخوردار است.

 

وی با بیان این که انگیزه به عنوان یک عامل درونی رفتار شخص را برمی انگیزد، بیان داشت: انگیزه زندگی انسان را جهت داده و آن را با شرایط فیزیکی و طبیعی هماهنگ می کند.

 

حجت الاسلام خوبانی با تاکید بر این که انگیزه به عنوان عامل نیرو دهنده، هدایت کننده و نگه دارنده رفتار است، خاطرنشان کرد: اگر معاونان تهذیب حوزه های علمیه موفق شوند انگیزه طلاب را به نحو صحیح هدایت کنند بسیاری از کارها آسان خواهد شد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: معاونان تهذیب مدارس علمیه یک مجموعه را فعال کرده تا بتوانند طلاب خوبی را پرورش دهند و علم همراه با اخلاق می تواند در رساندن انسان به قله های تعالی بسیار اثرگذار باشد.

 

وی با بیان این که طلاب باید علما و بزرگان را الگوی خود قرار دهند، گفت: اگر این بزرگواران در زندگی خود موفق شدند به سبب آن است که در فعالیت های خود از انگیزه برخوردار بودند.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که علما و بزرگان حوزه همواره بر توجه به مباحث اخلاقی تاکید داشته و دارند، خاطرنشان کرد: سیره علمی و اخلاقی مراجع تقلید و فقهای دینی ما بهترین الگو برای طلاب جوان است.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه مازندران با تاکید براین که طلاب جوان باید سیره علمی و اخلاقی علما و فقهای دینی را به خوبی مطالعه کنند تا مسیر صحیح را انتخاب کنند، بیان داشت: نصایح و پندهای علمای بزرگ شیعه همچون چراغی ارزنده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر این که طلاب نباید در سردرگمی به سر برند، گفت: یکی از دلایل وجود سردرگمی در طلاب نداشتن انگیزه است که باید انگیزه را در وجود این عزیزان تقویت کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات