۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۴۰۱۲۲
رییس سازمان سینمایی کشور:

نقش حوزه علمیه در پیشرفت هنر کشور بی‌بدیل است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش حوزه علمیه را در پیشرفت هنر کشور بی‌بدیل دانست و گفت: حوزه علمیه به دلیل پویایی مذهب تشیع آغوش خود را بر فرهنگ و هنر جامعه باز کرده و با تأسیس مراکز هنری و بررسی فلسفه و فقه هنر، کمک شایانی به پیشرفت هنر کرده است.
حجت الله ايوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الله ایوبی، معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، امروز در دیدار با آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به فعالیت های انجمن سینمای جوان کشور گفت: انجمن سینمای جوان مدرسه فعال سینما در کشور است، در این انجمن جوانان بسیاری با اشتیاق بالا به فعالیت می پردازند.

 

وی ایران را مرکز جهان تشیع دانست و افزود: فعالیت های انجام شده در سینمای کشور ایران که مرکز تشیع جهان است بسیار قابل قبول به حساب می آید، در سال، 3000  فیلم در جهان ساخته می شود که سهم ایران بین هفتاد تا صد فیلم است.

 

رییس سازمان سینمایی کشور سینمای ایران را سینمایی پاک عنوان کرد و اظهار داشت: در کارنامه 36 ساله سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی، تنها چند فیلم وجود دارد که برخی نسبت به آن نگرانی دارند، این در حالی است که بسیاری از فیلم های جهان ارزش و قابلیت مشاهده را ندارند.

 

وی  با بیان این که جنگ امروز، جنگ تصویرها است ادامه داد: سینمای ایران به معارف دینی اعتقاد دارد؛ دنیا به سوی عالم تصویر در حرکت است و خوشبختانه کشور ایران از سلاح مهم تصویر برخوردار است.

 

ایوبی با اشاره به استعداد و خلاقیت های جامعه در عرصه سینما خاطرنشان کرد: اگر خوراک خوبی به این طیف از جامعه داده شود، به یقین در به تصویر کشیدن معارف حقه تشیع موفق خواهند بود، دین مطابق با فطرت بوده که اگر درست معرفی شود همه آن را می پذیرند.

 

وی با بیان این که جامعه سینمای ایران متدین، فرهیخته و اصیل هستند عنوان کرد: در کارنامه سنیما گران آثار بسیاری در معرفی و تبلیغ دین دیده می شود، سینما رسالت تبلیغ دین را برعهده گرفته است.

 

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این ما  که به دنبال تأسیس مرکزی با محوریت علما هستیم یادآور شد: حوزه علمیه به دلیل پویایی مذهب تشیع آغوش خود را بر فرهنگ و هنر جامعه باز کرده است، حوزه علمیه با تأسیس مراکز هنری و بررسی فلسفه و فقه هنر، کمک شایانی به پیشرفت هنر کرده است./1323/پ202/ی

ارسال نظرات