۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۴۰۱۶۵
استاد حوزه علمیه کرمان:

کسانی که اتحاد بین شیعه و سنی را بر هم می زنند خائن هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اهل سنت برادران ما هستند و هرگونه توهین به این برادران گناهی نابخشودنی است و کسانی که اتحاد بین شیعه و سنی را بر هم می زنند، خائن به اسلام است.
حجت الاسلام علي عارفي

حجت الاسلام علی عارفی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است" واعتصموا بحبل الله جمیعا" همگی به ریسمان محکم الهی چنگ بزنید.

 

وی افزود: همچنین عقل سلیم که یکی از مبانی فقهی اسلام است می گوید تفرقه سبب ذلت و خواری و کوچکی انسان می شود.

 

استاد حوزه علمیه کرمان خاطرنشان کرد: متاسفانه کشورهای اسلامی در جایگاه اصلی و حقیقی خود نیستند و تحت رهبری واحدی قرار ندارند؛ به همین دلیل تفرقه در آنها زیاد است.

 

حجت الاسلام عارفی تأکید کرد: ما و برادران اهل سنت مشترکات زیادی داریم همگی در اصول مشترکیم و در مسائل اندکی دارای اختلاف نظر می باشیم که این اختلاف نظر در بین علمای شیعه هم دیده می شود. بنابراین این ها نباید سبب اختلاف شوند، ما باید روی مشترکاتمان تاکید کنیم، بر احترام متقابل بین علمای شیعه و سنی تاکید کرده و بر وحدتی که قرآن، پیامبر و ائمه اطهار(ع) دستور داده اند، تاکید کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما اگر در زندگی اهل بیت نگاه کنیم، موردی نمی بینیم که نشان از تفرقه داشته باشد، امامان شیعه گاه در موارد اختلافی برای حفظ کردن وحدت جامعه اسلامی دستور به تقیه می دادند.

 

وی عامل اصلی تفرقه در بین جوامع اسلامی را دسیسه های صهیونیست ها دانست و گفت: شیاطین از وحدت امت اسلام ضربه می خورند، از این رو نمی خواهند بین ما و اهل سنت اتحادی باشد.

 

حجت الاسلام عارفی ابراز داشت: معنای وحدت عقب نشینی از اصول نیست، ما باید بر منطق و اصولمان استوار باشیم، اما در چارچوب مذهب و با تکیه بر مشترکات، به سوی یکدلی و برادری گام برداریم و اختلافات به جای اینکه در ملأ عام و درسطح جامعه مطرح شود، در محیط های علمی و بین دانشمندان به بحث گذاشته شود.

 

استاد حوزه علمیه کرمان، با تأکید بر اینکه دشمنان امت اسلامی علی رغم اختلافات بسیار زیادی که با هم دارند، از کوچکترین نقطه مشترکشان استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: در بحث انرژی هسته ای می بینیم که کاملا با هم هماهنگ عمل کرده و به ایران فشار می آورند.


وی با اشاره به عوامل تفرقه افکن در دنیای اسلام، ابراز داشت: وهابیت در اهل سنت که یک عقب رفت مذهبی بود، و بابیت و بهائیت در شیعه که جلو افتادن در مذهب بود، برای اسلام همانند دو لبه تیز یک قیچی شد و جهان اسلام را به وادی خطرناکی سوق داد.

 

حجت الاسلام عارفی خاطر نشان کرد: اگر به اتحاد بین مردم، اعم از شیعه و سنی تا قبل از به وجود آمدن این فرقه ها نگاهی بیندازیم، تعجب آور است. برای مثال در زمان عزالدین دیلمی، شیخ مفید برای استقبال از عالم سنی به دروازه شهر می رود، او را اکرام می کند و در شهر با هم قدم می زدند.

 

وی افزود: حدود 40 درصد شاگردان شیخ مفید، اهل سنت بودند حتی اساتید شیخ نیز بعضا سنی بودند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: متأسفانه در اثر حیله های دشمنان، وهابیت در دنیای اسلام تقویت شده و در قالب گروه داعش، مسلمانان را به قتل می رساند.

 

وی با اشاره به ویژگی های جریانات تفرقه افکن و راه های شناخت این جریانات خاطرنشان کرد: هر جریانی که از تعادل خارج شد، محکوم است. حضرت آقا می فرمایند: توهین به بزرگان، علما و برادران اهل سنت، خیانت به اسلام و تشیع است. فرقی نمی کند این فرد سید صادق شیرازی باشد، یا ابوبکر البغدادی، همه اینها اسلام آمریکایی است.

 

استاد حوزه علمیه کرمان افزود: امروز جهان اسلام زخمی بر تن دارد که نیازمند به التیام است. اهل سنت برادران ما هستند و هرگونه توهین به این برادران گناهی نابخشودنی است و مجازات الهی را به دنبال خواهد داشت. کسی که اتحاد بین شیعه و سنی را به هم می زند، خائن به اسلام است.

 

حجت الاسلام عارفی با اشاره به الزامات وحدت امت اسلام بیان کرد: قرار گرفتن در مسیر اتحاد و برادری، نیاز به اصول و منطق صحیح دارد، دنبال کردن سیاست های مقام معظم رهبری، سیاست صحیحی که کاملا منطبق بر قرآن و روایات است راه نجات و حفظ وحدت بین شیعه و سنی است.


حجت الاسلام عارفی در پایان خاطر نشان کرد: برادران و خواهران مسلمان، چه عراقی باشند، چه ایرانی، چه سوری و... امروز باید ببینند مصلحت اسلام در چیست باید پشت پرده را ببینند که از اختلاف بین شیعه و سنی چه کسی سود می برد.

 

وی افزود: بی شک از تفرقه دنیای اسلام جلادان و شیاطین سود می برند، در چنین شرایطی مسلمانان باید منفعت اسلام را بر خواهش های نفسانی ترجیح داده و به اتحاد فکر کنند./972/ت302/ب4

ارسال نظرات