۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۴۰۲۴۱

هشدار امام جمعه ساری نسبت به تحرکات جریان تندروی شیعه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با هشدار نفوذ دشمنان در میان شیعیان، افزود: شیعیان باید مراقب باشند که دشمن در بین آنها نیز در حال نفوذ است.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با بیان این که جلب رضایت اهل بیت(ع) یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر است، گفت: باید در کسب روزی مراقب کنیم و نگذاریم مال حرام وارد زندگی ما شود.

 

وی کسب تقوا را یکی از راه های رضایت اهل بیت(ع) از امت خود دانست و خاطرنشان کرد: با تقوا و ایمان  قوی می توانیم رضایت اهل بیت(ع) به دست آوریم.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به هفته وحدت اشاره کرد وبا بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نامگذاری 12 تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت، زمینه ای را برای تقویت همبستگی امت های اسلامی فراهم کردند.

 

حجت الاسلام قاسمی بر ضرورت کنار گذاشتن هر گونه اختلاف نظر و نزاع احتمالی در میان مسلمانان تأکید کرد و گفت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن مشترک امت اسلامی است و باید با وحدت و همدلی در برابر دنیای کفر بیاستند.

 

وی با بیان این که امت اسلامی باید زیر چتر قرآن و پیامبر خوبی ها به وحدت برسند، گفت: تنها شعار وحدت سر دادن کافی نیست، بلکه در عمل نیز باید پایبند به این شعار باشیم.

 

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره بر ضرورت وحدت در میان امت اسلامی تأکید داشته است، افزود: پایبندی نظام اسلامی به دکترین وحدت به اثبات رسیده است.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که در حال حاضر مذاهب مختلف در کشورمان به راحتی و آزادی در حال زندگی هستند، بیان داشت: برادران اهل سنت ما در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز نماینده دارند که این نشان دهنده آزادی حاکم بر کشورمان است.

 

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی از هر گونه ندای اسلام خواهی در هر نقطه از جهان حمایت می کند، افزود: حمایت از وحدت اسلامی رویکرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال های اخیر بوده است.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که دشمنان همواره به دنبال تفرقه بوده و هستند، گفت: آمریکا از یک سوی مدیریت ائتلاف علیه داعش را عهده دار می شود از سوی دیگر هواپیماهای آمریکا برای داعش تسلیحات ارسال می کنند و این نشان دهنده توطئه آمریکایی ها برای ادامه جنگ مذهبی در منطقه است.

 

وی با بیان این که دشمنان با تربیت گروه های تروریستی نظیر داعش و النصره تنها در پی اختلاف افکنی در جامعه اسلامی است، ادامه اد: متأسفانه در این مسیر برخی کشورهای عربی نظیر عربستان نیز با دشمن همراهی می کنند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که برای دشمن شیعه و سنی فرقی نمی کند، افزود: هدف دشمنان تضعیف اسلام در جهان است.

 

وی با بیان این که این افراد به دنبال ایجاد تفرقه بین اهل تشیع و سنت هستند، گفت: ذخیره نفت در بلاد اسلامی است و با کاهش 50 درصدی ذخیره نفت، به دنبال ایجاد تفرقه هستند. 

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار نفوذ دشمنان در میان شیعیان، افزود: شیعیان باید مراقب باشند که دشمن در بین آنها نیز در حال نفوذ است.

 

حجت الاسلام قاسمی با تأکید براین که باید از نفوذ دشمنان به شدت جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: دشمنان برای تضعیف اسلام ناب از هر ابزار و حربه ای استفاده می کند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که امروز شبکه‌های ماهواره‌ای در بین شیعیان تشکیک ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: وحدت مهم ترین مسأله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بر ضرورت توجه دولتمردان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه مسائل فرهنگی و اقتصادی تأکید کرد و گفت: باید به نیروهای داخلی تکیه داشته باشیم تا اقتصاد خود را نجات دهیم.

 

حجت الاسلام قاسمی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت برخورد با ضربه زنندگان به پیکره اقتصادی کشور تأکید کرد و افزود: مردم انتظارشان ازمسؤولان معرفی و برخورد قاطعانه با این گونه افراد است./950/پ201/ب1

ارسال نظرات