۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۴۰۲۷۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

سران برخی کشورهای عربی عامل تفرقه در میان امت اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان منادی وحدت در جهان نقش ارزنده ای در تقویت وحدت میان مسلمانان ایفا کرده است، گفت: متأسفانه برخی کشورهای به ظاهر اسلامی که وابستگی شدیدی به غرب دارند به دنبال ایجاد اختلاف میان امت اسلامی هستند.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، امام جمعه نکا، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت هفته وحدت گفت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و انسجام همه جانبه است و این وحدت و همگرایی باید در جامعه اسلامی گسترش یابد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، تقویت وحدت را یک ضرورت مهم در میان جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلام بدون وحدت و همدلی در مسیر تحقق اهداف به پیروزی نخواهد رسید. 

 

امام جمعه نکا با بیان این که دشمنان اسلام ناب از هر فرصتی برای رخنه در دین مبین اسلام استفاده می کنند، افزود: وحدت رویه مهم‌ترین عامل در دشمن ستیزی و نقش بر آب کردن برنامه‌ها و ترفندهای دشمنان است.

 

مدیر حوزه علمیه نکا، هفته وحدت را نشانه همگرایی و وحدت و انسجام مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی با وحدت و هگرایی عزت و اقتدار خود را به دنیا نشان دهند.

 

وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و بر هم زدن وحدت جامعه اسلامی است و در شرایط کنونی باید وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و اجازه ندهیم دشمن به اهداف شومش دست پیدا کند.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان منادی وحدت در جهان نقش ارزنده ای در تقویت وحدت میان مسلمانان ایفا کرده است، گفت: متأسفانه برخی کشورهای به ظاهر اسلامی که وابستگی شدیدی به غرب دارند به دنبال ایجاد اختلاف میان امت اسلامی هستند.

 

وی، وحدت را تنها راه پیروزی امت اسلامی بر استکبار و استعمار دانست و تصریح کرد: مسلمانان باید در برابر توطئه های دشمنان اسلام ناب همچون ملت ایران اسلامی ایستادگی کنند.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: ائمه اطهار(ع) و پیامبران منشأ خیر و برکات برای امت خود بودند و اکنون نیز باید این رأفت و مهربانی شأن مورد توجه بوده و در زندگی پیاده شود.

 

وی حضرت محمد(ص) را اسوه اخلاق، عطوفت و مهرورزی دانست و گفت: امت اسلامی باید این بزرگ مرد تاریخ را الگوی خود قرار دهند چرا که وحدت وانسجام در وجود مبارک نبی مکرم اسلام تجلی یافته است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با تاکید بر اخلاق مداری رسول اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) در زندگی یادآور شد: علاوه بر رعایت اخلاق که از ضروریات جامعه اسلامی است، مردم و مسئولان باید در مقوله وحدت و ضرورت وجودی آن در جامعه تلاش بیشتری انجام داده و هر کس در مقام عمل در این باره به وظایف خود عمل کند.

 

امام جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز قیام 19 دی مردم قم اشاره کرد و گفت: در 19 دی مردم نشان دادند که علیرغم همه ترفندهای رژیم منحوس پهلوی، امام به عنوان مرجع تقلیدشان در اوج است و هیچ توهینی به ایشان را قبول ندارند.

 

وی افزود: 19 دی سالروز انتشار مقاله‌ توهین‌آمیز روزنامه ‌اطلاعات در زمان شاه در سال 56 علیه امام راحل بود که موجب قیام مردم و بروز عکس‌العمل مردم نسبت به نظام شاهنشاهی و در نتیجه این قیام، منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

 

حجت الاسلام لائینی افزود: همه ما باید باید به مسائل معنوی و اخلاقی و همچنین تربیتی و فرهنگی توجه بیشتر داشته باشیم و در نهادینه کردن این مسئله در جامعه و خانواده تلاش کنیم تا جامعه ای با اخلاق اسلامی و دینی داشته باشیم.

 

امام جمعه نکا در پایان با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: انجام آنچه خدا می‌پسندد و دوری از انچه مورد قبول خداوند نیست همان تقوا است و به همین دلیل باید با رعایت تقوای الهی، همه‌ اعضای بدن را از حرام حفظ کنیم تا در زمره‌ متقین قرار گیریم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات