۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۴۰۲۸۳
عضو هیات علمی دانشگاه کاشان:

استراتژی وحدت کنار گذاشتن اختلافات است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه کاشان پیامبر اسلام را مظهر وحدت امت اسلامی دانست و گفت: وحدت یک استراتژی و یک رویکرد اساسی دارد که آن نیز کنار گذاشتن کینه ها و اختلافات است، از این رو حبل الله را نمی توان به غیر اهل بیت تفسیرکرد.
حجت الاسلام محمد اخوان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد اخوان عضو هیئات علمی دانشگاه کاشان بعداز ظهر امروز جمعه در مراسم جشن وحدت، با تبریک میلاد با برکت پیامبر اعظم اسلام و امام جعفرصادق(ع)، مبانی معرفتی به اهل بیت(ع) را فراوان دانست و گفت: پیامبراکرم(ص) برای ما اسوه حسنه ای است که نکره است و مقام نکره بودن آن نیز اطلاق است که در سیاست و فرهنگ و  اجتماع جلوه گر است.

 

وی افزود: وجود مقدس پیامبراکرم(ص) به لحاظ اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و... در همه جا باید به عنوان یک الگوی تمار عیار قرارداشته باشد و آن را سرلوحه اعمال و رفتارخود قراردهیم.

 

حجت الاسلام اخوان، پیامبر اسلام را مظهر وحدت امت اسلامی دانست و یاد آورشد: وحدت یک استراتژی و یک رویکرد اساسی دارد که آن نیز کنار گذاشتن کینه ها و اختلافات است، لذا حبل الله را نمی توان به غیر اهل بیت تفسیرکرد.

 

وی با اشاره به این که رشته محکمی که میان انسان و خدا است اگر انسانها خود را به آن بیاویزند می توانند از برکات وحدت برخوردار باشند گفت: امروز ما به عنوان یک امت واحده اسلامی نیازمند این وحدت هستیم چرا که شیعه و سنی با یکدیگر تفاوتی ندارند.

 

حجت الاسلام اخوان رسیدن به وحدت را نیازمند همکاری و همگرایی همه گروه ها و فرقه های اسلامی دانست و تأکید کرد: ملت ایران هم باید در صفوف داخلی وحدت را ایجاد کنند و هم لباس وحدت را بر تن جهان کنند.  

 

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در ادامه با اشاره به فرمایشات دو روز قبل رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم یاد آورشد: معظم له در این دیدار بر اتحاد ملت ایران با یکدیگر تأکید کرد و از وحدت به عنوان اولویت اول کشور نام برد.

 

به گفته وی، همه گروه ها و جناح های سیاسی و مردم باید برای ایجاد وحدت کمک و همراهی کنند و از حاشیه سازی و شقاق بین یکدیگر اجتناب کنند.

 

حجت الاسلام اخوان همچنین با اشاره به احادیث و روایات و سخنان رهبران دین در باره وحدت گفت: ملت ایران هر موقع با هم متحد بودند توانسته اند از مهمترین بحران ها و فتنه ها عبور کنند و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را حفظ کنند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات