۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۴۰۳۷۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

انگلیس عامل اصلی افراط گری ها در دنیای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این که دو گروه به اتحاد دنیای اسلام ضربه می زنند گفت: عامل اصلی بسیاری از فعالیت‌های گروه‌های تندرو در دنیای اسلام توطئه و دسیسه دشمنانی همچون انگلیس استعمارگر است.
حجت الاسلام خدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز در جمع مردم زنجان با اشاره به عملکردهای تبلیغات اسلامی زنجان در هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: 20 مبلغ دینی اعزام شده از استان قم در کنار 60 مبلغ بومی برای ارائه سخنرانی به مناسبت هفته وحدت به مساجد سراسر استان زنجان اعزام شدند.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور روحانیان مستقر در منطق مختلف استان اظهار داشت: 24 نفر از مبلغان دینی در راستای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مردم استان در نقاط مختلف مستقر بوده و با سخنرانی و اقامه نماز به نیازها و مسائل دینی مردم پاسخ می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به لزوم اتحاد و همدلی بین شیعیان و اهل سنت تصریح کرد: با وجود تلاش‌هایی که دشمنان در راستای ایجاد تفرقه میان مسلمانان انجام می‌دهند باید با گرامی داشت هفته وحدت و افزایش اتحاد و همدلی در مقابل تهاجم دشمنان ایستادگی کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با بیان این که هفته وحدت فرصت مناسبی برای نشان دادن اتحاد مسلمانان به جهانیان است تأکید کرد: اتحاد اهمیت بالایی دارد چرا که هیچ جامعه‌ای بدون همدلی و وحدت نمی‌تواند پیروز و موفق باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به تلاش های علمای اهل سنت در راستای اتحاد بین شیعه و سنی افزود: اخیرا دانشمندان بسیاری از اهل سنت مانند احمد الکریمه، استاد دانشگاه الازهر و شیخ احمد حسون در راستای ایجاد و حفظ وحدت میان اهل سنت و تشیع تلاش‌های فراوانی انجام می‌دهند.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این که برکت و رحمت خداوند در جایی است که وحدت و همدلی وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: از طریق دو گروه به وحدت مسلمانان لطمه وارد می‌شود که گروه نخست شیعیان تندرو بوده و گروه دیگر سنی‌های تندرویی چون داعش و وهابیون هستند که سبب ایجاد اختلاف و تفرقه در میان مسلمانان می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به دست های پشت پرده بسیاری از گروه‌های تندروی فعال در میان مسلمانان خاطرنشان کرد: عامل اصلی بسیاری از فعالیت‌های گروه‌های تندرو مانند داعش و وهابیون و نیز افرادی از شیعیان تندرو که با انجام اقدامات خرافی چون قمه‌زنی به اسلام و جامعه مسلمان لطمه وارد می‌کنند، توطئه و دسیسه دشمنانی همچون انگلیس استعمارگر است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به این که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زنجان نیز برنامه‌هایی به مناسبت هفته وحدت برگزار شد عنوان کرد: برگزاری جلسات مختلف فرهنگی و هنری با موضوع هفته وحدت و برپایی مراسم جشن شادی در این اماکن از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان به شمار می‌آید.

 

وی در پایان گفت: در راستای ترویج سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) کتاب حضرت محمد(ص) و سنت نبوی در اختیار روحانیان و واعظان قرار داده شده است و نیز در جلسه برگزار شده با اجتماع بزرگ مبلغان دینی، نکات لازم برای افزایش همبستگی و اتحاد مسلمانان در عصر امروز به آنها یادآوری شده است. /949/پ202/ب4

ارسال نظرات