۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۴۰۴۶۳
نماینده ولی فقیه در سپاه فریدن:

حربه اصلی دشمن اغواگری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه فریدن با اشاره به این‌که حربه دشمن اضلال نیست، بلکه اغوا است، گفت: اضلال یعنی این که راه را برای ما گم می‌کند و اغوا هدف را برای ما گم می‌کند، از این رو شیطان که دشمن اصلی ما است گفته که هدف اصلی که قرب به الی الله باشد را گم می‌کنم.
دشمن را از دور بايد ديد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام علی نوری، نماینده ولی فقیه در سپاه فریدن در جلسه ای که ظهر امروز با پایوران سپاه فریدن برگزار شد، گفت: انسان اگر می‌خواهد به هدف خود برسد نیاز به بصیرت دارد.

 

 

وی افزود: برای بصریت ما یک وسیله بینایی می‌خواهیم که همان سلامت است، همچنین نیاز به نور داریم و استفاده از وسیله که انسان چشمش را روی حقایق نبندد.

 

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به آیه شریفه « للَّهُ نُورُ السَّماوَاتِ وَالْأَرْضِ» ابراز داشت: نور همان خداوند است و ما برای دیدن اشیا و کشف حقایق نیاز به نور داریم.

 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فریدن با اشاره به این که نور چیزی غیر از تجلی قدرت و معرفت الهی نیست، گفت: برای رسیدن به این هدف که همان تقرب به خداست، نیاز به راهبر داریم.

 

 

وی با بیان این که در قرآن کریم 223 آیه در رابطه با راه و 10 برابر آن درباره راهبر آمده است تصریح کرد: این راهبر را باید خاضعانه، خالصانه، عاشقانه و از روی آگاهی و معرفت انتخاب کنیم.

 

حجت الاسلام نوری در ادامه گفت: در این مسیری که قرار است برویم و از سوی این راهبر به قرب الی الله و هدف برسیم، نیازمند این است که فرعی را از اصلی بشناسیم، دست اندازها و موانع را شناخته و زمان شناس باشیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فریدن با بیان این که در این مسیر ما به مکان‌شناسی و دشمن‌شناسی نیاز داریم، اظهار داشت: ما باید هدف و حربه دشمن را بشناسیم و زمان شناسی بسیار مهم است که چه هنگام ولی و راهبر خود را بشناسد و ندای او را لبیک گوید.

 

 

وی با اشاره به این‌که حربه دشمن اضلال نیست، بلکه اغوا است ابراز داشت: اضلال یعنی این که راه را برای ما گم می‌کند و اغوا هدف را برای ما گم می‌کند، از این رو شیطان که دشمن اصلی ما است گفته که هدف اصلی که قرب به الی الله باشد را گم می‌کنم.

 

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: خیلی مهم است که انسان در فضای غبارآلود جامعه، در فتنه‌ها و حربه دشمن همیشه فصل‌الخطاب او راهبر و ولی او باشد که گم نشود و حق را از باطل تشخیص بدهد.

 

وی در پایان گفت: اگر از موضع طلبکاری، خودمحوری، غرور و ترحم، لجاجت و خودرأیی، بی اعتنایی به قانون، بی ثباتی و حرمت شکنی و با بی‌بصریتی و بهره‌گیری از خط آشوب، خشونت و بی ثباتی باشد، یک عده موج سواری و به تشویق این فضای غبارآلود جامعه می‌پردازند و فرد نمی‌تواند به هدف خود برسد./939/پ202/ب6

ارسال نظرات