۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۴۰۶۰۳

ساخت یک مدرسه علمیه در لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این‌که 13 مدرسه علمیه برادران در این استان وجود دارد، از ساخت یک مدرسه علمیه جدید در شهرستان بروجرد خبر داد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فعالیت 13 مدرسه علمیه برادران در این استان بیان داشت: مدرسه علمیه دیگری در شهرستان بروجرد در حال ساخت است.

 

وی با اشاره به این که اکنون شهرستان بروجرد دارای دو مدرسه علمیه برادران است، افزود: مدرسه علمیه جدید نیز با مساحت چهار هزار مترمربع در آینده ای نزدیک در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

 

حجت الاسلام مبلغی در ادامه با اشاره به ساخت مدرسه علمیه جدید در شهرستان بروجرد بیان داشت: طلاب در این مدرسه سطح دو را خواهند گذراند.

 

وی با بیان این که مدرسه علمیه رضویه شهرستان الشتر و امام صادق(ع) ازنا اکنون در ساختمان استیجاری فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: از سوی خیران استان، زمین در راستای ساخت مدارس علمیه شهرستان الشتر و ازنا فراهم شده است.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان تصریح کرد: ساخت مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا تا کنون پیشرفت فیزیکی چشم گیری داشته است و به زودی طلاب به ساختمان مدرسه جدید انتقال می یابند.

 

وی با اشاره به این که بیش از هزار طلبه در 13 مدرسه علمیه لرستان در حال تحصیل هستند، عنوان داشت: هدف از افزایش مدارس علمیه در استان گسترش زمینه تحصیل علوم دینی است.

 

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که آموزش طلاب در سطح دو، در چهار مدرسه علمیه لرستان صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: تعداد 140 طلبه در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

 

وی در ادامه یادآور شد: هزار و 200 طلبه لرستانی نیز در سطح یک در مدارس علمیه این مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9459/ت303/ب4

ارسال نظرات