۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۴۰۶۸۵
به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف آباد؛

دوره آموزش تخصصی ویژه مسؤولان هیئات مذهبی برگزار شد

خبرگزاری رسا _ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف آباد از برگزاری دوره آموزش تخصصی ویژه مسؤولان هیئات مذهبی خبر داد و گفت: برگزاری این گونه دوره ها و آموزش های تخصصی از جمله راهکارهای مقابله با جنگ نرم و مقابله با تهدیدهای دشمنان در مسائل فرهنگی است.
حجت الاسلام ابراهيم جعفري

حجت الاسلام ابراهیم جعفری، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، با اشاره به برگزاری  دوره آموزش تخصصی ویژه مسؤولان هیئات مذهبی گفت: هیأت‌های مذهبی مؤثرترین و کارآمدترین قشر فرهنگی در جامعه برای برخورد با آسیب‌ها و چالش‌های فرهنگی است.

 

 

وی استفاده از پتانسیل این سازمان مردمی را یکی از راهکارهای مؤثر در مقابله با جنگ نرم بیان کرد و افزود: اولویت اول سازمان در سال 1393، با عنایت به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت فضای مجازی و این که جنگ نرم را به سونامی تعبیر کرده اند، سازمان تبلیغات اقدام به برگزاری این دوره نموده است.

 

حجت الاسلام جعفری درباره اهداف برگزاری این دوره نیز گفت: با توجه به این نکته که شیوه های سنتی دیگر قادر به پاسخگویی به نیاز مردم نخواهد بود، مهمترین هدف از برگزاری این دوره، ارتقاء سطح علمی و آگاهی مسؤولین هیات های مذهبی و است.

 

وی در ادامه بیان داشت: یکی از موارد آسیب پذیر در جنگ نرم که دشمن بسیار روی آن سرمایه گذاری کرده است، هیات های مذهبی است که خود دشمن درباره آسیب رساندن به هیات های مذهبی این گونه بیان کرده که ما هیات درست نمی کنیم، ولی هیات ها را به آن سمت و سویی که مدنظرمان است، هدایت می کنیم.

 

رییس سازمان تبلیغات شهرستان نجف آباد، با بیان این که شبکه های مجازی، سایت ها و شبکه های ماهواره ای دو هدف عمده را دنبال می کنند، افزود: سست کردن اراده و ایمان جوانان از مهمترین اهداف جنگ نرم است و همین دو رکن اصلی سبب پیروزی ما در طول 8 سال دفاع مقدس و موفقیت های علمی در سطح جهان است و دشمن برای نابودی این دو رکن با تمام توان وارد عرصه شده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از اهداف برنامه ای شبکه های مجازی و ماهواره تغییر افکار به خصوص در سبک زندگی است و همین تغییر افکار سبب تغییر رفتار خواهد شد و سبک زندگی که باید بر پایه اعتقادات و باورهای اسلامی شکل بگیرد،‌در حال کمرنگ شدن و تغییر ارزش ها است.

 

حجت الاسلام جعفری درباره اهم مباحث مطرح شده در این دوره افزود: پاسخگویی به شبهات، فرقه ها و نحله های نوظهور، نقش فرهنگ در مقابله با جنگ نرم، آسیب شناسی هیات های مذهبی، سواد و مدیریت رسانه، سبک زندگی اسلامی، مدیریت هیأت های مذهبی و رصد نیازهای مخاطب، بحث اعتیاد، و بحث اخلاق که با نگاه نهج البلاغه در این دوره آموزش داده خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: در این دوره آموزش تخصصی حدود 50 مسؤول هیات های مذهبی شهرستان ثبت نام کرده که در طی 8 روز به مدت 32 ساعت آموزش حضوری تا 29 دی ماه در محل سالن اجتماعات سازمان تبلیغات شهرستان نجف آباد برگزار خواهد شد. /1306/پ302/ب6

ارسال نظرات