۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۴۰۹۰۷
کارشناس رسانه ملی:

دورویی و دروغ‌گویی، هر ملتی را به عقب ماندگی می‌کشاند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دروغ برکت را از زندگی انسان دور کرده و ریشه تمامی گناهان است، ادامه داد: اگر ما هم خواهان پیشرفت در امور خود هستیم باید نظم و وقت شناسی را سرلوحه کار خود قرار داده و از دروغ دوری کنیم.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، کارشناس رسانه ملی، بعد از ظهر امروز در برنامه تلویزیونی سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این که دروغ ریشه تمامی بدبخت هایی انسان است، گفت: انسانی که دروغ می گوید بزرگترین خیانت ها را در زندگی خود مرتکب شده و دروغ کمترین اثری که در کارنامه او دارد زنا با محارم از جمله مادر است بنابراین همانطور که والدین ما از دوران کودکی تاکنون به ما گفته اند دروغگو دشمن خداست و ما باید از دروغ گفتن در زندگی شخصی و اجتماعی خود به صورت جدی پرهیز کنیم.

 

وی با اشاره به این که تمام مردم آرزو دارند که با ائمه و امام زمان (عج) ملاقات کنند، افزود: راه ملاقات با اهل بیت(ع) از جمله امام زمان(عج) این است که در کسب و کار و زندگی خود از دروغگویی پرهیز کنیم و فریب را از زندگی کنار گذاشته و وجدان کاری و فردی داشته باشیم.

 

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: یکی از دلایل این که کشورهای غربی پیشرفت کرده اند این است که فریب  و دورویی را کنار گذاشته و به جای فریب و دروغ وقت شناسی و وجدان کاری را سرلوحه کار خود قرار داده اند به همین خاطر پیشرفت کرده اند؛ بنابراین اگر ما هم خواهان پیشرفت در امور خود هستیم باید نظم و وقت شناسی را سرلوحه کار خود قرار داده و از دروغ دوری کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که متاسفانه تصور ما این است که جای هر کم کاری را می توان با عبادت و سایر اعمال پر کرد، افزود: در اسلام هر چیزی در جایگاه خود معنا دارد و نمی توان به جای کم کاری و دروغگویی به مردم با عبادت مشکلات جامعه و کمبودها را بر طرف کرد.

 

وی با اشاره به این که ما نباید در دروغگویی برای دیگران الگو باشیم و دیگران را به دروغ دعوت کنیم، افزود: اگر والدین به فرزندان خود می گویند که دروغگو دشمن خدا است خود نباید به فرزندانشان دروغ بگویند چون فرزند از والدینش تبعیت کرده و همچنین باید از زیاد قسم خوردن هم دوری کنیم زیرا قسم زیاد برکت را در زندگی از بین می برد.

 

سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این که انسان اگر دروغ بگوید باید انتظار داشته باشد که دیگران هم به او دروغ می گویند، یادآور شد: دروغگویی و فریب ثمره ای جز بدبختی و افزایش مشکلات در زندگی انسان ندارد و شخص دروغگو دیر یا زود در نزد دیگران رسوا می شود و کسی که اهل دروغ باشد در زندگی خود گرفتار مصیبت های زیادی شده و رحمت الهی از او دور می شود و چنین شخصی در قیامت با عذاب دردناک و سختی مواجه خواهد شد./837/پ202/س

ارسال نظرات