۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۴۰۹۲۸
با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛

همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات عالیات آذربایجان شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات عالیات آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در تبریز برگزار می شود
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسکر سرپرست حجاج ايراني و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت

امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،  گفت: همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات عالیات آذربایجان شرقی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در تبریز برگزار می شود.


وی با بیان این‌که همایش با هدف ارتقای سطح آگاهی و معلومات دینی و سیاسی روحانیان و مداحان کاروان های زیارتی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات عالیات آذربایجان شرقی فردا پنجشنبه 25 دی از ساعت 9 تا 12 در محل سالن دکتر مبیٌن واقع در خیابان منظریه، انتهای خیابان ملت در تبریز برگزار می‌شود.


مدیر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این همایش به منظور آشنایی روحانیان و مداحان با مسائل اخلاقی و امنیت سفر، فلسفه زیارت و اهمیت سفر به عتبات عالیات، نحوه تعامل با مدیران کاروان‌ها، ارائه توصیه‌های ضروری به زائران، تبیین سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری، تحلیل اوضاع فعلی کشور عراق، تبیین اماکن زیارتی عراق، بایدها و نبایدهای سفر به عتبات عالیات برگزار می‌شود.


روحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های توجیهی زائران عمره استان اظهار داشت: دومین همایش توجیهی آموزشی زائران عمره 94-93 تبریز که تاریخ تشرف آنان از مورخ چهارم بهمن تا بیستم اسفند ماه سال جاری است، از ساعت 9 تا 12 روز جمعه مورخ 26 دی در محل سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.


وی با بیان این‌که این همایش نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این همایش، توضیحات و تذکرات لازم برای برگزاری هرچه بهتر اعمال مناسک عمره به زائران ارائه می شود و ایشان به صورت عملی و نمادین با نحوه انجام اعمال عمره مفرده آشنا می شوند.


روحی در بخش دیگری از سخنان خود از امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی ـ فرهنگی حج و زیارت استان و نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه مقرر شده حج و زیارت استان در خصوص شناسایی و معرفی بی سوادان و کم سوادان برای حضور در برنامه های سوادآموزی، بررسی و تعیین سطح سواد زائرین گروه سنی 10 الی 49 ساله با نهضت همکاری داشته باشد.


وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه حج و زیارت استان متعهد شده هماهنگی با کارگزاران حج و زیارت استان در امر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای حضور بی سوادان و کم سوادان در دوره های سوادآموزی و هماهنگی با روحانیان کاروانها در تببین اهمیت سوادآموزی برای زائران در جلسات آموزشی  اقدامات لازم را انجام دهد.


مدیر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی افزود: معاونت سوادآموزی نیز متعهد شد از بی سوادان و کم سوادان معرفی شده جهت شرکت در برنامه های سوادآموزی ثبت نام کرده و ضمن تامین اعتبار و برگزاری برنامه های آموزشی و توجیهی، منابع و اقلام مورد نیاز آموزشی را تامین کند.


روحی همچنین از دوره بازآموزی ویژه مدیران راهنمای عتبات عالیات در محل مرکز آموزش علمی کاربردی حج و زیارت استان خبر داد و گفت: جلسه مقدماتی و برنامه ریزی همکاری حج و زیارت استان با دانشگاه علوم پزشکی در راستای جلوگیری از انتقال و شیوع بیماریهای واگیردار نیز برگزار شده که قرار است سند تفاهم نامه همکاری با حضور کارشناسان مربوطه تنظیم و امضا شود./935/ت302/ب6

ارسال نظرات