۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۴۱۰۰۰

چند خبر کوتاه از استان البرز

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم تشییع و بدرقه پیکر مطهر جانباز شهید حسن کولیوند در محمدشهر کرج و بازدید مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز از باغ موزه دفاع مقدس تهران از جمله اخبار کوتاه استان البرز است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا به نقل از قرارگاه فرهنگی شهید کلهر، ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در حاشیه مراسم تشییع و بدرقه پیکر مطهر جانباز شهید حسن کولیوند در محمدشهر کرج، گفت: شهادت نهایت آرزوی همه رزمندگان اسلام بود و این پاداش مجاهدت رزمندگان اسلام نصیب بهترین بندگان خدا شد.

 

برگزاری مراسم تشییع و بدرقه جانباز شهید حسن کولیوند

 

سردار اسلامی افزود: جانباز 70% حسن کولیوند که دو برادر خود را در سال های دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کرده بود خود نیز در سال 65 در منطقه شلمچه به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و در طول سال های اخیر با تحمل درد و رنج ناشی از این مصدومیت لحظه ای روحیه بالای خود را از دست نداد و همیشه ما را به تبعیت و پیروی از ولایت و رهبری تشویق می کرد.


 
وی گفت: آنچه که در رابطه با این شهید جلب توجه می کرد توجه ایشان به نماز و ادعیه و مقید بودنش به حضور در نمازهای جماعت بود و مشکلات جسمی و حرکتی ایشان هیچگاه باعث وقفه در این امر نبود.


 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه افزود: حضور گسترده مسؤولان، فرماندهان و روحانیت محترم و اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع این شهید گرامی نشان می دهد که مردم ما قدردان از خود گذشتگی های این جانبازان سرافراز می باشند.


 
بازدید مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز از باغ موزه دفاع مقدس تهران

 

ابوالفضل اسلامی مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در جریان بازدید از باغ موزه دفاع مقدس تهران گفت: مجموعه ای که به همت شهرداری تهران و تلاش و کوشش مسؤولان و پرسنل باغ موزه دفاع مقدس برپا شده بسیار جالب و نقش مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل فعلی دارد.


 
سردار اسلامی در ادامه افزود: آنچه امروز مشاهده کردم ارائه فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت در قالب مفاهیم هنری بود و عزیزانمان در این باغ موزه به بهترین نحوی هنر را به خدمت این فرهنگ حاضر نموده بودند و البته هنر بهترین وسیله برای ماندگاری مفاهیم دوران دفاع مقدس است.


 
لازم به توضیح است در جریان این بازدید که سردار جواد خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس نیز حضور داشتند در هر قسمت توضیحات لازم از سوی کارشناسان مربوطه ارائه می شد.


 
در خاتمه این دیدار سردار اسلامی و سردار خضرایی طی نشستی صمیمی به تبادل نظر و بررسی راه‌های همکاری بیشتر اداره کل حفظ  آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز و باغ موزه دفاع مقدس پرداختند و سردار اسلامی تقدیر و تشکر خود را از زحمات و تلاش های خالصانه مدیر عامل و مسؤولان و کارکنان تلاشگر باغ موزه دفاع مقدس ابراز و با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود آرزوی موفقیت بیشتر برای این عزیزان از خداوند منان کردند.

 

پیکر پاک دو شهید گمنام در شهرک خاتم الانبیا کرج آرام گرفت

 

در ایام سوگواری ارتحال رسول اکرم(ص)، و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) مردم خداجو و شهیدپرور کرج پیکر مطهر دو شهید گمنام را در کرج تشییع و در شهرک خاتم الانبیا به خاک سپردند.


 
ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز در حاشیه این مراسم گفت: یکبار دیگر شهدا ما را قابل دانستند و بر ما و شهرمان منت نهادند و مردم کرج نیز انصافاً حق مهمان نوازی را گرامی داشتند و این شهدا را چون نگینی با ارزش در جمع خود تشییع و بدرقه کرده و به خاک سپردند.


 
سردار اسلامی افزود: علیرغم اوضاع نامناسب جوی و بارندگی در روز تشییع جمعیت انبوهی از آحاد مردم خداجوی کرج از میدان شهدا تا آستانه مبارک امامزاده حسن(ع) این شهدا را تشییع و سپس جهت به خاکسپاری به شهرک خاتم الانبیا منتقل کردند.


 
وی در ادامه گفت: حضرت امام خمینی(ره) در بیاناتی فرموده بودند: شهدا امامزادگان عشقند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین است. این فرمایشات امام راحل نصب العین خادمان شهداست و ما مفتخریم این نشانه های غرور و عزت جمهوری اسلامی را در شهرمان با افتخار میزبان باشیم.


 
لازم به توضیح است پیکر مطهر این دو شهید گمنام 17 ساله و 20 ساله که از سوی کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح به تازگی در جزیره مجنون و منطقه پنجوین کشف و به میهن اسلامی منتقل شده بودند بر روی دستان مردم ولایت مدار کرج تشیع و پس از آن به خاک سپرده شدند. 

 


برگزاری یادواره تخصصی شهید آقامهدی شرع پسند در کرج

 


یادواره تخصصی سردار رشید سپاه اسلام شهید آقامهدی شرع پسند در تالار شهیدان نژادفلاح کرج با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، سردار فرمانده محترم سپاه امام حسن مجتبی (ع)، استاندار البرز، نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر، مسؤولان دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی و با حضور گسترده خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و آحاد مردم خداجو و شهیدپرور استان البرز برگزار شد.


 
در ابتدای این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و نواخته شدن سرود غرورآفرین جمهوری اسلامی که از سوی گروه رزم نواز سپاه امام حسن مجتبی(ع) اجرا شد، سردار ابوالفضل اسلامی مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز به سخنرانی پرداخت.

 

گفتنی است، این یادواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و بررسی ابعاد شخصیتی سردار شهید مهدی شرع پسند برگزار شد./927/پ203/ب4

ارسال نظرات