۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۴۱۰۵۱
نماینده مردم تبریز در مجلس:

تحریم‌ها فرصتی برای رهایی از اقتصاد نفتی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اقتصاد تک‌محصولی با مبانی اقتصاد مقاومتی منافات دارد، گفت: تحریم‌ها فرصتی برای رهایی از اقتصاد نفتی است.
رضا رحماني، رييس کمسيون صنايع و معادن

رضا رحمانی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که مردم ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب با انواع تحریم‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و حتی تکنولوژیکی دشمنان خود مواجه بوده است، اظهار داشت: تهاجم اقتصادی دشمن برای ملت ایران تازگی ندارد.

 


وی ادامه داد: دشمن از بدو پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی با توسل به روش های متعدد جنگ نظامی، ترور، فتنه و تحریم سعی بر آن داشته به هدف خود یعنی سرنگونی جمهوری اسلامی برسد، ولی در هر یک از این روش ها شکست خورد. دشمن بعد از فتنه سال 88، تهاجم اقتصادی را در دستور کار قرار داده و سعی دارد از این طریق و با تحت فشار قرار دادن مردم از محبوبیت نظام کاسته و نظام را ناکارآمد جلوه دهد.

 


رحمانی با اشاره به رهنمودهای اقتصادی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: مردم و مسؤولان باید به این درک برسند که دشمن وارد فاز تهاجم اقتصادی شده و باید آرایش دفاعی در مقابل این حمله داشته باشیم، همانطور که در جنگ نظامی ادوات نظامی کاربرد داشت و کشور توانست با روحیه ایثارگری در برابر دشمن ایستادگی کند، این بار هم می تواند از این جنگ ناعادلانه سربلند بیرون آید.

 


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان این‌که در جنگ نظامی ادوات مشخص بود ولی در جنگ غیر نظامی و نرم این چنین نیست، تاکید کرد: باید متناسب با هر تهاجم ابزار و شیوه لازم را داشته باشیم، این بار دشمن با کاهش قیمت نفت و نقش عربستان در این حربه اقتصادی علیه ایران وارد میدان شده است.

 


وی با بیان این‌که خسارت عربستان به ایران در کاهش قیمت نفت خیلی کمتر از میزان کمکش به صدام است، افزود: بر اساس بررسی های به عمل آمده 104 مؤسسه رسمی بر روی ایران و تحریم علیه کشور کار کرده و نظر می دهند و هدف همه آن ها ایجاد نارضایتی در بین مردم از نظام است، البته با وجود تحریم های شدید، ایران در راه دستیابی به آرمان هایش با صلابت پیش می رود.

 


رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد یکی از راه های قوت بخشی به اقتصاد کشور است، گفت: متأسفانه در اجرای اصل 44 با مشکل مواجهیم و واگذاری هایی که بر اساس خصوصی سازی انجام گرفته مسأله دار هستند و از اهدافی که مدنظر رهبری بود، بسیار فاصله گرفته ایم.

 


رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به این‌که 710 هزار میلیارد ریال درآمد نفتی در لایجه بودجه سال 94 مد نظر قرار گرفته است، گفت: این رقم باید به صفر برسد، یکی از راه های رهایی از اقتصاد نفتی توجه به معادن است، تاکنون تنها هفت درصد مساحت کشور زیر پوشش فعالیت های اکتشافی قرار گرفته است.

 


وی بر استفاده بیشتر از ظرفیت کشورهای همسایه برای کمرنگ کردن تحریم ها تاکید کرد و گفت: ظرفیت های لازم برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کمک به پویایی اقتصاد در کشور وجود دارد، باید دانست که بی برنامگی بیشترین لطمه را به کشور وارد می کند، اگر بی برنامه پیش برویم به جایی نخواهیم رسید./935/ت302/ب4

ارسال نظرات