۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۴۱۱۴۹
آیت‌الله موحدی کرمانی:

حمایت از هتاکی نشریه شارلی ابدو بی‌شرمانه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران اتفاق اخیر مجلس را که براساس آن علی مطهری نماینده مردم تهران سخنانی را ارائه کرده و نمایندگان نیز به این سخنان اعتراض کرده بودند، در شأن مجلس ندانست و گفت: نه آن سخن در شأن مجلس بود و نه آن عمل و برخورد؛ امیدواریم مجلس شورا وزن و متانت خود را بیش از پیش حفظ کند.
آيت الله موحدي کرماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌ دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران موضوع دردآور اهانت نشریه شارلی ابدو فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را به شدت محکوم کرد و گفت: غرب که قدرت اسلام را درک کرده و از جاذبه قوی و پیشرفت آن در اروپا نگران شده، دست به این کارهای زشت زده است.
 
وی با بیان این‌که دشمنان اسلام و استکبار جهانی تا جایی به مرحله سقوط اخلاق، رذالت، دنائت، خباثت و جهالت رسیده است که به راستی باید به آنها بگوییم زهی خجلت، تصریح کرد: بگذارید این جانیان چهره کریه خود را نشان دهند و دشمنی خود را با اسلام آشکار کنند تا دنیای اسلام به خود آید و بیدار شود و دل به این ناکسان نبندد.
 
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: جای بسی تعجب است که برخی با کمال بی‌شرمی حمایت از این جنایت را حمایت از آزادی می‌نامند، اشتباه کردید این آزادی نیست بلکه دریدگی، هتاکی، بی شرمی، خباثت و جهالت است.
 
وی تأکید کرد: از این عجیب‌تر این‌که این جانیان به راه افتادند و با راهپیمایی تروریست را محکوم می‌کنند کسانی که خود تروریست واقعی‌ و هم تروریست‌پرور هستند؛ نخست وزیر رژیم سفاک اسرائیل نتانیاهو می‌آید در این راهپیمایی شرکت می‌کند و تروریست را محکوم می‌کند؛ این نظام کودک‌کش و جلاد آمده و تروریست را محکوم می‌کند.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که اگر شما تروریست را محکوم می‌کنید پس چه کسی در سوریه از تروریست‌ها حمایت می‌کند و برای آنها سلاح می‌فرستد، خطاب به مستکبران گفت: شکر خدا اینک به مرحله‌ای رسیده‌اید آن تروریست‌ها و تکفیری‌هایی را که حمایت کردید و در آستین پروراندید، به جان خود شما افتاده‌اند.
 
وحدت حافظ دستاوردهای نظام است
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت وحدت و زنده نگه داشتن امر وحدت در میان مسلمانان و جوامع اسلامی تأکید کرد و افزود: آنچه به دست آوردیم در سایه وحدت حول محور امامت و ولایت بود و باز هم حافظ دستاوردها وحدت است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با طرف خارجی، با بیان این‌که هیأت ایرانی مذاکره می‌کند باز هم مذاکره خواهد کرد، اشکالی هم ندارد و ان‌شاءالله مبارک است، اما باید بداند که طرف مذاکره چه کسانی هستند، این مهم است، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم فرمودند دشمنی استکبار با ملت ایران پایان ندارد و مسؤولان باید با تکیه بر نیروهای داخلی حربه تحریم را از دست دشمن غیرقابل اعتماد خارج کنند.
 
باید اتکای بودجه به نفت کاهش یابد
وی افزود: مقام معظم رهبری در جای دیگری فرمودند که دولتمردان آمریکا مردمی غیرمنطقی هستند و حرفشان، عملشان غیرمنطقی و زورگویانه است؛ ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تسلیم‌شدنی نیست، نظام حرف و منطق دارد توانایی و اقتدار دارد لذا در برابر حرف‌ها و کارهای غیرمنطقی آمریکا و همراهانش هیچ‌گاه تسلیم نشده و نخواهد شد.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: اینک که با ارزان شدن قیمت نفت می‌خواهند به کشور ایران ضربه بزنند، اهمیت اقتصاد مقاومتی به خوبی روشن می‌شود؛ باید اتکای بودجه به نفت تدریجا کاهش یابد و روزی به صفر برسد که ما ظرفیت‌های بسیار تولید داریم و نیروی فعال و خلاق کشور در این زمینه می‌توانند مؤثر باشند.
 
وی اظهار داشت: مسؤولان به داخل توجه کنند، داخل را تقویت کنند و به دستورات اقتصادی اسلامی عنایت کنند، مهم جلوگیری از اسراف و هزینه‌های غیرضروری، رو آوردن به ساده‌زیستی، رونق کشاورزی و صنعت، پایین آوردن حقوق‌های کلان و حذف استخدام‌های غیرضروری و کم کردن حجم دولت و توجه اغنیا به ضعفا است.
 
خطیب نماز جمعه تهران از مجلس شورای اسلامی خواست که به این امر مهم در برنامه سال 94 و در برنامه پنج‌ساله ششم توجه کند و بودجه را طوری تنظیم کند که اتکا به نفت یا کم باشد و یا نباشد.
 
سخنان مطهری و اقدام نمایندگان در شأن مجلس نبود
آیت‌الله موحدی کرمانی اتفاق اخیر مجلس را که براساس آن علی مطهری نماینده مردم تهران سخنانی را ارائه کرده و نمایندگان نیز به این سخنان اعتراض کرده بودند، در شأن مجلس ندانست و گفت: نه آن سخن در شأن مجلس بود و نه آن عمل و برخورد؛ امیدواریم مجلس شورا وزن و متانت خود را بیش از پیش حفظ کند.
 
وی در پایان سخنانش به شوراهای اسلامی شهر و روستا تذکر داد و از آنان خواست که برای حل مشکلات مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلاش کنند و به ویژه سعی کنند مصوباتشان صد در صد اسلامی باشد./920/پ202/ج
ارسال نظرات