۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۴۱۱۸۲
امام جمعه موقت مراغه:

رفتار دوگانه غرب با پدیده شوم تروریسم مشهود است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی راد با اشاره به حادثه تروریستی در فرانسه گفت: غرب در حادثه تروریستی فرانسه رفتاری دوگانه از خود نشان داد.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید محمدی راد، امام جمعه موقت مراغه امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) را اهانت به مقدسات تمامی ادیان الهی دانست و اظهار داشت: اسلام‌ستیزی غرب حد و مرز خاصی ندارد.

 


وی با بیان این‌که نور مقدس اسلام با انتشار چند کاریکاتور احمقانه خاموش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: جالب است که انتشار کاریکاتور سران برخی از همین کشورهای غربی پیش از این پیگرد قانونی داشته است، اما دولت فرانسه از انتشار چنین کاریکاتوری حمایت می کند و تنها در خصوص حمله تروریستی به دفتر این نشریه موضع‌گیری می کند.

 


امام جمعه موقت مراغه با محکوم کردن حادثه تروریستی در فرانسه افزود: رفتار دوگانه غرب با پدیده شوم تروریسم مشهود است، به‌گونه‌ای که اگر تروریست علیه اسلام باشد، استکبار و غرب آن را آزادی می خوانند، اما وقتی که همین گروه ها علیه کشورهای اروپایی و آمریکایی اقدامی انجام دهند تروریست محسوب می شوند.

 


حجت الاسلام محمدی راد با تأکید بر این‌که غرب در حادثه تروریستی فرانسه رفتاری دوگانه از خود نشان داد، گفت: گروهک تکفیری داعش از چند سال گذشته در کشورهای اسلامی به ویژه سوریه و عراق جان هزاران نفر را گرفته و غرب به بهانه دفاع از آزادی از این گروهک تکفیری و تروریستی حمایت همه جانبه کرده است.

 


وی با بیان این‌که داعش در هفته گذشته یکی از عملیات های انتحاری خود را در یک کشور اروپایی انجام داد و سازمان های بین الملل بلافاصله با محکومیت این اقدام اعتراض خود را اعلام کردند، افزود: از چند سال گذشته این اقدام ها در کشورهای اسلامی انجام می شود و استکبار و سازمان های بین الملل در برابر آن سکوت اختیار کرده و حامی تروریست ها بوده است.

 


امام جمعه موقت مراغه حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را تنها دستاویزی برای مقابله با اسلام در سراسر جهان دانست و گفت: سیاست های دوگانه در خصوص تروریسم جواب نمی دهد، اما متأسفانه غربی‌ها طوری برخورد می کنند که گویی در دنیا دو نوع تروریسم بد و خوب وجود دارد.

 


حجت الاسلام محمدی راد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 26 دی سالروز فرار شاه از کشور، افزود: شاه همه تلاش خود را کرد تا با کمک دولت های استکباری، خشم مردم و امام راحل را فرو نشاند و نه تنها نتوانست این کار را انجام دهد بلکه مشاهده کرد هر روز اعتراض ها در جامعه افزایش می یابد.

 


امام جمعه موقت مراغه با تأکید بر برگزاری باشکوه ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: تمامی برنامه‌ها بایستی به صورت مردمی و با محوریت مساجد و البته با جذابیت های ویژه برای جذب نسل جوان و نوجوان جامعه برگزار شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات