۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۴۱۲۲۵
رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه کاشان:

اکثر مشکلات امروز جامعه به دلیل عدم شناخت دین است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان با بیان این‌که اکثر مشکلات جامعه امروز ما به دلیل ضعف در شناخت دین است، گفت: ما باحجاب هستیم اما پاسدار حجاب نیستیم و در ترویج دین دچار ضعف هستیم، از این رو بسیاری از آسیب های جامعه ما به دلیل عدم آگاهی ما در ترویج دین است.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان،  حجت الاسلام منصور فرجی، رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان شامگاه دیروز در همایش پیوند های آسمانی طلاب و روحانیون در مجتمع گردشگری خورشید اردهال مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که قرآن کریم از پیامبر(ص) به عنوان خلق عظیم یاد می کند افزود: امین بودن، اعتبار قومی، اعتبار مالی و اعتبار الهی از ویژگی هایی است که هیچ شخصی به غیر از پیامبر اکرم(ص) از این همه ویژگی واعتبار همزمان برخوردار نبود.

 

 وی گفت: پیغمبراکرم(ص) با وجود تمامی این ویژگی ها، خداوند به او تذکر می دهد که اگر سنگ دل و خشن باشی مردم نه تنها به تو ایمان نمی آورند بلکه ایمان آورند گان هم از تو دور خواهند شد.

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به این که خداوند می فرماید ما پیامبری می خواهیم که نمونه رحمت الهی باشد گفت: برخی از ما خانه را با میدان نبرد اشتباه گرفته ایم که این ضعف در افراد عام تا اساتید دانشگاه و صاحبان علم نیز مشاهده می شود.

 

 به گفته وی، اخلاق نیک در ازدواج اصلی است که عدم آن حتی با وجود داشتن تمام اصول، ارزشی ندارند و باید ثروت، تحصیلات، زیبایی و ... همراه با اخلاق نیک باشد.

 

رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: خداونددر قرآن گفته است آرامش در زندگی به دلیل حضور زن در کنار مرد است که این آرامش هدیه ای از جانب خداوند است و خداوند عشق، علاقه و رحمت را نیز در کنار این آرامش به ما هدیه می دهد.

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به این که ما باید به الهی بودن زندگی اهمیت بدهیم گفت: از پیامبراکرم(ص) روایت است، هیچ مردی حق توهین به همسر خود را ندارد چرا که زن امانت دار و مربی فرزندان است.

 

وی با اشاره به این که امانت دار بودن زن به دلیل این است که ما زندگی، بچه ها و تمام امور خانواده را به او واگذار می کنیم گفت: از پیامبر روایت است که اگر سجده به غیره خدا جایز بود به زنان دستور می دادم به مردان سجده کنند.

 

رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه‌کاشان گفت: مسیحیان و یهودیان چون عقد را قانون خدا می دانند، آن را در اماکن مقدس خود جاری می کنند و در همه ادیان زن امانت دار، مربی زندگی و امانت دار شمرده می شود.

 

وی با اشاره به این که اگر یک مسلمان بگوید بچه من نماز نمی خواند نشان از این است که آن مسلمان نماز خود را خوب نمی خواند گفت: ما باحجاب هستیم اما پاسدار حجاب نیستیم و در ترویج دین دچار ضعف هستیم، لذابسیاری از آسیب های جامعه ما به دلیل عدم آگاهی ما به ترویج دین است.

 

 حجت الاسلام فرجی در ادامه مشکلات جامعه را به دلیل ضعف در شناخت دین دانست و گفت: اگر از یکی اهالی مسجد سؤوال کنید سه حدیث در مورد زندگی و اخلاق که در زندگی شان مؤثر بوده است را بخوانند، به ندرت کسی را پیدا می کنید که بتواند به این سؤوال پاسخ دهد.

 

 مدیر حوزه علمیه کاشان در ادامه با اشاره به این که ما باید سیره زندگی پیغمبر را بلد باشیم تا بتوانیم مانند آنها الگوی زندگی خود قراردهیم گفت: متأسفانه خیلی از ما نام شیعه بودن را یدک می کشیم  اما با احکام شیعی و شیوه زندگی بزرگان شیعی آشنا نیستیم.

 

 وی با تأکید بر داشتن برنامه در زندگی گفت: نسخه تجویز شده خداوند را باید بگیریم و به آن عمل کنیم در غیر این صورت تجویز نسخه بیماری ما بهبود پیدا نخواهد کرد.

 

 حجت الاسلام فرجی گفت: خداوند برای ما بهترین دین، اخلاق و پیغمبر را قرارد داده است تا برای بد زندگی کردن و خارج از مسیر دین زندگی کردن توجیهی نداشته باشیم .

 

رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه ‌کاشان یاد آورشد: همان گونه که برای رانندگی نیاز به آموزش داریم باید در رابطه با زندگی نیز آموزش ببینیم چرا که در دین برای همه امور زندگی روش های عملی آورده شده است.

 

شایان ذکر است، ازدواج طلاب و روحانیون با حضور 83 زوج جوان از سراسر منطقه کاشان از روز پنجشنبه 25 دی ماه با سخنرانی امام جمعه منطقه مشهد اردهال کاشان آغاز و در ادامه حجت الاسلام و المسلیمن سید محمد موسوی امام جمعه شهرستان آران و بیدگل و حجت الاسلام منصور فرجی رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان سخنرانان این همایش بودند.

 

گفتنی است، برنامه پایانی این مراسم الهی باشکوه، حضور در جوار مضجع حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) و شرکت در نماز جمعه منطقه مشهد اردهال بود تا زوج های جوان از برکات این امامزاده واجب التعظیم متنعم شوند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات