۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۴۱۳۶۹
مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه:

توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی شاخصه مسابقات قرآن و حدیث حوزه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی را وجه تمایز مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه با سایر مسابقات قرآنی کشور دانست و گفت: مسابقات قرآنی حوزه های علمیه می تواند الگویی برای سایر مسابقات قرآنی کشور باشد.
مدير دفتر قرآن و عترت حوزه

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی مقنی، مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه امروز در نشست با مدیر حوزه علمیه مازندران در ساری  با بیان این که مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه در دو مرحله استانی و کشوری برگزاری می شود، گفت: مرحله مقدماتی این مسابقات در مراکز استان ها  و مرحله کشوری نیز به مرکزیت یک استان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که تاکنون پنج دوره از مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه برگزار شده است، افزود: ششمین دوره این مسابقات نیز 17 تا 19 اردیبهشت سال آینده به میزبانی یکی از استان های کشور برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مقنی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته این دوره از مسابقات در شهر ری برگزار و سال گذشته نیز پنجمین دوره از مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه کشور به میزبانی استان البرز برگزار شد.

 

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه با بیان این که سیاست  معاونت تهذیب حوزه مشارکت حوزه های علمیه استان ها در برگزاری مرحله کشوری این مسابقات است، خاطرنشان کرد: به حتم برگزاری مسابقات قرآنی حوزه های علمیه در مراکز استان ها تأثیرات فرهنگی بسیاری خواهد داشت.

 

وی با بیان این که سطح علمی مرحله کشوری مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه بسیار بالا است، افزود: جایگاه علمی و محتوایی این مسابقات در مقایسه با دیگر مسابقات قرآنی کشور بسیار مطلوب است.

 

حجت الاسلام مقنی با بیان این که 90 درصد داوران مرحله کشوری مسابقات قرآنی حوزه های علمیه طلاب و اساتید مجرب این رشته هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان استقبال از این مسابقات هر سال بیشتر می شود که این نشان دهنده سطح بالای علمی آن است.

 

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه از برگزاری برخی برنامه های جنبی در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی کشوری در مدارس علمیه خبر داد و گفت: اساتید قبل از برگزاری مسابقات به مدارس می روند و برنامه ترویجی و تبلیغی بسیار خوبی برای طلاب در دستور کار آنها قرار دارد.

 

وی توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی را وجه تمایز مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه با سایر مسابقات قرآنی کشور دانست و تصریح کرد: مسابقات قرآنی حوزه های علمیه می تواند الگویی برای سایر مسابقات قرآنی کشور باشد.

 

حجت الاسلام مقنی با اشاره به مهلت ثبت نام  این دوره از مسابقات، تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در این مسابقات می توانند  تا 20 بهمن ماه برای ثبت نام از طریق سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه، بخش دفتر قرآن و عترت به نشانی www.tahzib-howzeh.com  اقدام و در شهرستان ها  از طریق معاونت تهذیب مدیریت های استانی  نسبت به این امر اقدام کنند./1316/پ202/ب1

ارسال نظرات