۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۴۱۴۳۳
سی ام دی؛

گردهمایی مبلغان حوزه علمیه مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از برگزاری گردهمایی مبلغان استان با حضور معاون تبلیغ حوزه علمیه کشور خبر داد.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جع خبرنگاران گفت: گردهمایی مبلغان طرح هجرت استان سی دی ماه در شهر بابلسر برگزار می شود.

 

وی با بیان این که در این گردهمایی همسران مبلغان طرح هجرت نیز حضور دارند، خاطرنشان کرد: در این همایش از مبلغان برتر و همسران آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

حجت الاسلام صادقی همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی فن خطابه، بلاغت و تبلیغ ویژه مبلغان در حاشیه برگزاری این همایش خبر داد و تصریح کرد: این کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این، کلاس آئین زندگی و همسرداری نیز با حضور یکی از اساتید خواهر حوزه علمیه در حاشیه این گردهمایی برگزار می شود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: در این همایش یک روزه 150 نفر از مبلغان هجرت استان به همراه همسران آنها حضور دارند که برای نخستین بار در مازندران برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تبلیغ در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: تبلیغ اسلامی همان رساندن پیام الهی به شیوه‌ روشنگرانه از طریق ایجاد ارتباط و تشویق به پذیرش محتوای مورد نظر با استفاده از ابزارهای مشروع هر عصر است.

 

وی خاطرنشان کرد: وجود پیامبران الهی و اولیای خداوند در اعصار مختلف بیانگرآن است که دین نیازمند وجود تبلیغ و مبلغانی است که وظیفه دارند آن را برای همه بندگان الهی تشریح کنند.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که سنت الهی اقتضا می کند که دین تبلیغ شود و همگان در جریان برنامه های درست و صحیح زندگی خود قرار بگیرند، ادامه داد: خداوند متعال نیز این برنامه‌ها را تنظیم و از سوی انبیا و اولیای برگزیده خود برای فلاح و رستگاری آدمی فرستاده است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در طول تاریخ وجود داشته است./1316/پ202/ب1

ارسال نظرات