۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۴۱۸۴۵
مدیر کل اوقاف زنجان خبر داد؛

مشارکت 7 میلیاردی مردم زنجان در بازسازی بقاع متبرکه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه زنجان با بیان این که بر اساس آمار 126 امامزاده در استان زنجان وجود دارد، گفت: میزان مشارکت مردم استان در طرح مودت برای بازسازی امامزادگان طی سال جاری بیش از هفت میلیارد تومان بوده است.
امامزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امروز در جریان اجرای طرح مودت در امامزاده محمد و جواد(ع) اوچ‌تپه زنجان گزارشی از وضعیت موقوفات استان زنجان ارائه کرد.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به این که در حال حاضر 24 هزار رقبه در استان زنجان وجود دارد اظهار داشت: براساس آمار گرفته شده بیشترین تعداد موقوفات استان در زنجان قرار دارد اما ارزشمندترین موقوفات استان از نظر ارزش ریالی متعلق به شهرستان قیدار است که در این شهر موقوفات ارزشمند بسیاری وجود دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به تعداد موقوفات در استان زنجان خاطرنشان کرد: بیش از 2400 موقوفه در استان وجود دارد که البته در طول هفته وقف و پس از آن نیز 35 مورد به موقوفات استان اضافه شده است که این موقوفات شامل موقوفات منفعتی و انتفاعی هستند و بر اساس آمار نزدیک به یک‌هزار موقوفه استان درآمددار و منفعتی است.

 

این مسؤول در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت امامزادگان استان و اقدامات صورت گرفته از سوی اوقاف در این زمینه گفت: 126 امامزاده در استان زنجان وجود دارد که در مناطق و شهرهای مختلف مدفون هستند و اداره ‌کل اوقاف نیز در تلاش برای بازسازی و توسعه این امامزادگان است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در راستای بازسازی امامزادگان تصریح کرد: طی سنوات گذشته 100 امامزاده استان از 20 تا 100 درصد بازسازی شده است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به نصب دوربین‌های مدار بسته در امامزادگان به منظور ایمنی بیشتر امامزادگان و زائران تأکید کرد: توسعه فضای اطراف حرم، نصب ضریح و نصب دوربین های مدار بسته برای افزایش ایمنی امامزادگان و زائران از جمله اقدامات انجام شده در امامزادگان می باشد که در این راستا از مشارکت مردم در طرح مودت بهره گرفته شده است.

 

وی در ادامه با بیان این که طرح مودت با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌ های خیران و نیکوکاران اجرایی می‌شود افزود: بازسازی بقاع متبرکه و آبادی آنها از اهداف اجرای طرح مودت است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به این که اقدامات اجرا شده در امامزادگان در قالب طرح مودت به صورت افتخاری انجام می‌شود افزود: ساخت ضریح و توسعه فضای آستان امامزاده از دیگر اقدامات اداره اوقاف در طرح مودت است.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری طرح مودت از سوی اوقاف زنجان تأکید کرد: جذب گردشگران و زائران مذهبی و شناساندن بهتر بقاع متبرکه از جمله اهداف اوقاف در اجرای طرح مودت است که با اجرای این طرح بسیاری از امامزادگان استان که در مناطق دور دست و در روستاها بودند نیز شناخته شدند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان مشارکت مردم استان در طرح مودت طی سال جاری بیش از هفت میلیارد تومان بوده است./949/پ202/ب4

ارسال نظرات