۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۴۱۸۷۸
با هدف ماندگاری حماسه ششم بهمن؛

موزه مقاومت مردم آمل راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ در راستای ماندگاری حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 مردم آمل، موزه مقاومت در این شهرستان راه اندازی می شود.
حماسه ششم بهمن آمل نشست موزه مقاومت آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سردار محمدحسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا مازندران، امروز در نشست هم اندیشی راه اندازی موزه مقاومت مردم آمل که در سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد با بیان این که در انقلاب پایدار و قوی ما در بعضی از مواقع اتفاقاتی افتاده که منحصر به فرد است، تصریح کرد: یکی از این اتفاقات مهم تاریخی در مقاومت مردم آمل در برابر جریان ضد انقلاب سال 60 است که مردم آمل ایثارگری والایی از خود نشان دادند.

 

وی با اشاره به این که ما نباید مقام مردم آمل را کوچک بگیریم، افزود: حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل یک واقعه ارزشمندی است که برای ماندگاری آن همه باید همت و تلاش داشته باشند.

 

بابایی با تاکید بر این که ساخت موزه مقاومت مردم آمل نیازمند عزم ملی است، تصریح کرد: امیدداریم در سفر ریاست جمهوری به استان مازندران طرح ساخت موزه مقاومت مردم این شهرستان به عنوان طرحی ملی مطرح شود تا بتوانیم از بودجه ای کشوری در این راستا استفاده کنیم.

 

سردار علیجان میرشکار، یادگار هشت سال دفاع مقدس نی در این جلسه با بیان این مردم دزفول و خرمشهر حماسه ای جاویدان د دفاع مقدس به وجود آوردند، گفت: در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) تنها حماسه ای که از به نیکی یاد شده حماسه مردم آمل در ششم بهمن سال 60 بوده است که باید گام های ارزشمندی در مسیر ماندگاری و تبیین آن صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که اتحادیه کمونیست ها قریب به هفتاد سال در ایران فعالیت داشته است، بیان داشت: مردم آمل در حدود سه ساعت به آن ها مجال ندادند در این شهر باقی مانده و در این مسیر چهل شهید والا مقام تقدیم کردیم.

 

میرشکار با بیان این که در گذشته برای تشکیل بزرگداشت ستاد ششم بهمن با مدیریت استانداری رایزنی هایی صورت گرفته است، تصریح کرد: متأسفانه این امر تحقق پیدا نکرده و تنها ششم بهمن آمل مختص به این شهرستان شده است.

 

یادگار هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر این که احداث موزه مقاومت مردم آمل از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: در این موزه باید حماسه ششم بهمن با جلوه ویژه ای دیده شده و کارگروهی برای پیگیری موضوعات ایجاد موزه مقاومت تشکیل شود.

 

سرهنگ علی خادم، فرمانده سپاه ناحیه آمل، در این جلسه با بیان این که حماسه اسلامی ششم بهمن و دهه فجر ماه شکوفایی اسلام ناب محمدی است، گفت: مجاهدت های عزیزان ما به عنوان باقیات و صالحات اثربخشی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به این که حماسه ششم بهمن سال 60 آمل به عنوان گنجینه ای گران بها برای استان و کشور اثرگذار است، بیان داشت: بزرگداشت این حماسه بزرگ باید در سطح ملی برگزار شده تا اهمیت آن برای همگان روشن شود که باید نگاه انحصاری را کنار گذاشته و نگاهی مردمی داشته باشیم.

 

خادم با تاکید بر این که حماسه ششم بهمن نشانگر ولایت مداری و حضور در صحنه مردم آمل است، تصریح کرد: مردم آمل در این حماسه بزرگ نشان دادند همواره در مسیر ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت قدم و پایدار بوده و با اهتمام ارزنده ای در مسیر بهره گیری از رهنمودهای ولایت فقیه حرکت می کنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات