۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۴۲۰۱۴
در سال جاری؛

40 نشست علمی در مدارس علمیه خراسان جنوبی برگزار شده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پژوهش نمایندگی حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی بابیان این‌که توجه به انجام فعالیت‌های پژوهشی و علمی به‌صورت جدی در مدارس علمیه خراسان جنوبی دنبال می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 40 نشست علمی در مدارس علمیه خراسان جنوبی برگزارشده است.
40 نشست علمی در مدارس علمیه خراسان جنوبی برگزار شده است

حجت‌الاسلام مجتبی شیدایی، مسؤول پژوهش مرکز نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که انجام فعالیت‌های پژوهشی و علمی در مدارس علمیه خراسان جنوبی موردتوجه جدی طلاب و اساتید است، گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون 40 نشست علمی در موضوعات مختلف در مدارس علمیه خراسان جنوبی برگزارشده است.

 

وی افزود: در این نشست‌ها به‌صورت موردی و موضوعی به موضوعات و مباحث مختلف از جمله ادبیات عرب و جزئیات مربوط به آن، فقه، کلام، فلسفه، منطق و عقاید با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان جنوبی پرداخته‌شده و بیشتر نشست‌های برگزارشده در موضوع عقاید و اصول بوده است.

 

مسؤول پژوهش مرکز نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی همچنین از برگزاری کارگاه‌های مناظره‌ای طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مدارس علمیه خراسان جنوبی خبر داد.

 

حجت‌الاسلام شیدایی تصریح کرد: ارائه مقالات طلاب برگزیده و ممتاز و نقد آن‌ها و بررسی نقاط و ضعف قوت پژوهشگر از دیگر فعالیت‌های علمی بوده که در مدارس علمیه خراسان جنوبی انجام‌شده است.

 

وی با اشاره به این‌که در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه نشست‌هایی در مرکز نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی برگزارشده است، اظهار کرد: این نشست‌ها هنوز نتوانسته به نتایج محسوسی دست پیدا کند و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید این نشست‌ها به‌صورت مستمر با اساتید حوزه و دانشگاه ادامه یابد.

 

مسؤول پژوهش مرکز نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی افزود: ثمره درس خواندن و پژوهش‌های طلاب پس از اتمام تحصیلات حوزوی آن‌ها محقق شده و طلاب در مدارس علمیه با روش‌های پژوهش و تحقیق در دین و منابع مرتبط با دین آشنا می‌شوند و با استفاده از این روش‌ها پس از اتمام تحصیلات می‌توانند از دانش خود استفاده کرده و یافته‌های خود را در قالب کتاب و مقاله ارائه دهند.

 

حجت‌الاسلام شیدایی همچنین از حضور مرکز نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه خراسان، در مشهد خبرداد و تصریح کرد: در این نمایشگاه تألیفات، مقالات و پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های برگزیده طلاب و مدارس علمیه خراسان جنوبی ارائه شد که بازخورد خوبی داشت و اضافه بر این آثار و تألیفات حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجند، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی نیز به مخاطبان عرضه شد.

 

وی همچنین از ارائه دروس کارگاهی و پژوهش محور در مدارس علمیه خراسان جنوبی خبرداد و یادآور شد: دروسی که امکان ارائه کارگاهی و مسأله محور رادارند در مدرسه تخصصی امیر المؤمنین(ع) برای طلاب ارائه‌شده و طلاب در این مدرسه فعالیت‌های پژوهشی را با جدیت پیگیری کرده و در دروس خواسته‌شده مقاله و پایان‌نامه ارائه می‌دهند./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات